۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۰۹۶۱
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

مقابله با ستمگر از فضائل اخلاقی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این‌که قدرت مقابله با ستمگر چه از نظر شخصی و چه اجتماعی از فضائل اخلاقی یک مسلمان به شمار می‌آید، گفت: میزان قدرت انسان‎ها باید به حدی باشد که متجاوز نتواند کوچک‎ترین حرکتی علیه آنان داشته باشد.
ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در آخرین جلسه درس خارج فقه در سال جاری که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق فرمودند: پروردگارا به من توانایی و قدرتی عنایت کن تا بتوانم در برابر کسانی که مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند از خودم دفاع کنم.

 

وی افزود: قدرت مقابله با ستمگر چه از نظر شخصی و چه اجتماعی از فضائل اخلاقی یک مسلمان به شمار می‌آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با بیان حدیثی از پیامبر(ص)، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند مومنی که قدرت دفاع از خود، خانواده و وطن را دارد نزد خداوند متعال بهتر و محبوب‌تر از انسان ضعیف است به همین دلیل انسان باید در راستای دفاع از دیگران، خود را تقویت و در کسب رضایت الهی، از نیروی قدرت به درستی استفاده کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بیان داشت: لازم است انسان در راه سود رسانی و خیرخواهی به خانواده و دیگران حریصانه تلاش کند و محقق شدن این امر تنها با عنایت خداوند امکان پذیر است.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: میزان قدرت انسان‎ها باید به حدی باشد که متجاوز نتواند کوچک‎ترین حرکتی علیه آنان داشته باشد./813/202/ب1

ارسال نظرات