۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۴۹۵
آیت الله فقیهی:

محفوظ ماندن تفکر انقلابی منوط به ثابت قدمی در اطاعت از فرمان رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محفوظ بودن روحیه انقلابی به این است که روحانیون و انقلابیون مطیع فرمان رهبری بوده و سعی کنند که در این راه ثابت قدم باشند، فرمان و کلام رهبری یک حجت شرعی است که باید از آن کلام طرفداری شده و به آن عمل شود.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: انقلابی که توسط مرحوم امام تحقق پیدا کرد و باید ادامه پیدا کند لوازمی دارد.


وی افزود: لوازم این انقلاب این است که همان راه امام ادامه پیدا کند و انحرافی از راه امام پیدا نشود، از این رو است که رهبر معظم انقلاب به درستی بیان می کنند که انقلاب و راه امام باید ادامه پیدا کند؛ در هر انقلابی با گذشت زمان روحیه انقلابی در آن تضعیف می شود.


استاد حوزه علمیه با بیان این که تضعیف روحیه انقلابی سبب کمرنگ شدن انقلاب و لوازم آن می شود، اظهار داشت: همواره انقلابیون و رهبران انقلابی باید بر حرکت انقلابی مردم تأکید کنند تا انقلاب تضعیف نشود، از این رو رهبر معظم انقلاب تأکید بر این مسأله دارند که روحیه انقلابی باید در حوزه علمیه محفوظ باشد.


وی ادامه داد: محفوظ بودن روحیه انقلابی به این است که روحانیون و انقلابیون مطیع فرمان رهبری بوده و سعی کنند که در این راه ثابت قدم باشند، فرمان و کلام رهبری یک حجت شرعی است که باید از آن کلام طرفداری شده و به آن عمل شود.


آیت الله فقیهی با بیان این که تندروی و کندروی سبب تضعیف انقلاب می شود، ابراز داشت: آنچه که رهبری می فرماید باید عمل شود نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، راه حضرت امام خمینی(ره) به وسیله رهبر معظم انقلاب بیان می شود.


وی با اشاره به وظیفه نهادهای حوزوی همانند جامعه مدرسین نسبت به هشدار رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: جامعه مدرسین، مرکز مدیریت و همانند این ها دست های رهبری هستند، طلاب و مردم نسبت به جامعه مدرسین باید تبعیت داشته باشند چون وقتی رهبری مطلبی را بیان می فرمایند جامعه مدرسین آن را تحلیل و در جامعه پیاده می کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای که تأیید فرمایشات رهبر معظم انقلاب است جامعه مدرسین محسوب می شود، باید توجه داشت که تضعیف جامعه مدرسین تضعیف نظام است؛ باید سعی شود نسبت به جامعه مدرسین و مراجع تقلید کمال احترام وجود داشته باشد و خطی که از سوی رهبری و نهادهای حوزوی مطرح می شود را دنبال کنند./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات