۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۱۰۱
حجت الاسلام راستگو تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری مبلغان از ظرفیت های نوین تبلیغی در جامعه

حجت الاسلام راستگو بر ضرورت بهره گیری مبلغان از ظرفیت های تبلیغی روز تأکید کرد و با بیان این که یک مبلغ باید در کنار تبلیغ سنتی از ابزار کارآمد جهت تبلیغ دین در جامعه استفاده کند، گفت: به حتم بهره گیری از ابزارهای نوین می تواند اثرگذاری تبلیغ را در جامعه دو چندان کند.
حجت الاسلام راستگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، دوره آموزشی کلاس داری و مربیگری عصر امروز با حضور طلاب محمودآباد در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش؛ این دوره با هدف پیشرفت سطح تبلیغی طلاب با حضور استاد حجت الاسلام محمدحسن راستگو برای تبلیغ در  مدارس و دانشگاه ها برگزار شد.

 

حجت الاسلام راستگو در این دوره آموزشی با اشاره به آیه شش سوره الشرح (ان مع العسر یسری) گفت: طلاب و مبلغان دینی نباید نسبت به شیوه های تبلیغ در عصر حاضر ناامید باشند، چون دین و ارزش های اسلامی هنوز در جامعه زنده است و تنها نوع تبلیغ نسبت به زمان گذشته تغییر کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روش های تبلیغی حضرت نوح(ع) اظهار داشت: حضرت نوح طی 950 سال مشغول تبلیغ شریعت آسمانی بودند، با گذشت بیش از نه قرن تنها 70 نفر را به دین خدا دعوت کردند، مبلغان در مواجهه با این روایات و مطالب نباید نیمه خالی لیوان را ببینند.

 

وی در ادامه با اشاره به شخصیت آقای محمد تیجانی گفت: وی از وهابیونی بود که به تازگی شیعه شده و بعد از خود 9 میلیون نفر را به مذهب تشیع دعوت کردند که در این مرحله مهارت تبلیغ آشکار می شود که تبلیغ باید با روش صحیح و اثر گذار انجام شود.

 

حجت الاسلام راستگو با تأکید بر این که مبلغان دینی و طلاب باید حتم بدانند که خداوند در مسیر تبلیغ دین همراه آنها خواهند بود، تصریح کرد: خداوند از سوی مبلغان دین را به دیگران آموزش می دهد و این جای افتخار دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: متأسفانه در دنیای امروز اشتباه، دروغ و نیرنگ موج می زند اما از دوره پیامبر که حضور اعراب جاهل را در خود می دید بیشتر نیست، انسان هایی که دختران خود را زنده به گور می کردند و هم اکنون زنده کردن دین در این دوره وظیفه اصلی طلاب حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام راستگو با اشاره به بخشی از آیه 14 سوره ابراهیم گفت: در رابطه با تبلیغ در بخش کودک و نوجوان باید به زبان خودشان با آنها صحبت کرد، مانند حضرت موسی(ع) که در زمان خودش با زبان سحر و جادو در زمان فرعونیان و حضرت عیسی(ع) با زبان علم طب به مقابله و تبلیغ شریعت آسمانی می پرداختند.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به حدیث «من کان عنده صبی فلیتصاب له» از پیامبر اعظم اظهار داشت: هر کسی نزد او کودکی است با زبان کودکانه با او سخن بگویید، یعنی با توجه به امکانات امروز که رسانه یا دنیای دیجیتال بخش مهمی از زندگی کودکان و نوجوانان را در بر گرفته باید از طریق رسانه و زیر مجموعه های رسانه ای بحث تبلیغ را در این محدوده سنی در دست گرفت.

 

وی بر ضرورت بهره گیری مبلغان از ظرفیت های تبلیغی روز تأکید کرد و با بیان این که یک مبلغ باید در کنار تبلیغ سنتی از ابزار کارآمد جهت تبلیغ دین در جامعه استفاده کند، خاطرنشان کرد: به حتم بهره گیری از ابزارهای نوین می تواند اثرگذاری تبلیغ را در جامعه دو چندان کند.

 

حجت الاسلام راستگو با بیان این که شرایط امروز تبلیغ در دنیا تغییر کرده است و دشمنان ما از به روز ترین امکانات جهت تبلیغ مسائل غیر فرهنگی در دیگر جوامع استفاده می کنند، تصریح کرد: ما نیز باید در برابر این هجمه های سازمان یافته دشمنان از ظرفیت های نوین تبلیغی بهره گیریم تا بتوانیم در برابر توطئه های فرهنگی آنها بیاستیم./202/950/ب1

ارسال نظرات