۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۲۳۷۵۹
علی ربیعی:

تحریم های ظالمانه هزینه عزت جامعه ما بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تحریم های ظالمانه هزینه عزت جامعه ما بود، گفت: اگرچه تحریم های ظالمانه بر کشور ایران تحمیل شد، اما کارگران بیش از همه اقشار جامعه هزینه عزت جامعه را پرداخت کردند و عزت کشور و جمهوری اسلامی برای آنها مهم تر بود.
علی ربیعی وزیر کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته کارگر، گفت: جامعه کارگری همواره در کنار نظام انقلاب اسلامی به وظایف خود عمل کرده است و طبقه کارگر با نجابت، سخت کوشی و تحمل و مدارا همواره سربازان امام راحل و ولی فقیه در عرصه سیاسی و اجتماعی و تولیدی و صنعتی بوده اند.

 

وی با بیان این که شهدای کارگر در طیفی از شهدای تروریسم کور و شهدای جنگ تحمیلی هستند، افزود: هیچ وقت از یاد نمی برم کارگرانی را که تنها جرمشان این بود که عضو انجمن اسلامی کارخانه یا شورای اسلامی کارخانه بودند و به همین جرم چقدر گروه های تروریستی منافقان و مارکسیست ها آنها را مورد حمله قرار دادند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که در آستانه روز کارگر، مفهوم کار و کارگر از ابعاد جدیدتر، والاتر و مهم تری برخوردار شده است، اظهار داشت: کارگر برای نظام اسلامی ایران همواره مفهومی بیش از سایر نظام های فکری داشته است.

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری حتی یک سال ملاقات های چهارشنبه منتهی به روز کارگر را تعطیل نکرده اند، ابراز کرد: مفتخرم که به عنوان یک فرد دو بار با دو سمت جلوی مقام معظم رهبری سخنرانی کرده ام؛ اوایل انقلاب به عنوان نماینده کارگران و در این سالها به عنوان وزیر و همین مردم سالاری دینی است.

 

ربیعی تصریح کرد: مفهوم کار برای ما با خداجویی، ثواب، ارزش‌های اجتماعی و دین مداری مفهوم می شود و عرق کارگر برای ما چیزی به مضمون خون شهید تلقی شده است و در شرایط فعلی جامعه کار و کارگر اهمیت صد چندان دارد.

 

وی با بیان این که تحریم های ظالمانه هزینه عزت جامعه ما بود، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند برنامه هایی برای توسعه و رشد و جبران برخی عقب ماندگی ها هستیم، تحریم های ظالمانه بر کشور ما تحمیل شد و کارگران بیش از همه اقشار جامعه هزینه عزت جامعه را دادند و عزت کشور و جمهوری اسلامی برای آنها مهم تر بود.

 

این مقام مسؤول رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت را سبب آشکار شدن دروغ های بزرگ جهانی به ویژه درباره ایران هراسی عنوان و ابراز کرد: دشمن به خیال خود دست یابی ایران را به دانش و پیشرفت محدود ساخته است اما در سایه رهبری و با تدبیری که صورت گرفت این ایران هراسی امروز به ایرانی حق به جانب در افکار عمومی تبدیل شده است هرچند دولت های ظالم هنوز کارشکنی می کنند.

 

وی با بیان این که امروز احقاق حق ما به دنیا آشکار شده اما کار ما پایان نپذیرفته است،‌ تصریح کرد: باید دانشی را که در دوره مقاومت و تحریم افزایش دادیم حفظ کرده و گسترش دهیم و به بد اندیشان جهانی بفهمانیم که به سرعت خود را نه تنها در منطقه به رتبه های ممتاز خواهیم رساند بلکه به عنوان لنگرهای ثبات منطقه می توانیم آثار فرامنطقه ای خود را نشان دهیم.

 

ربیعی با تأکید بر این که سربازان اصلی پیشرفت هر جامعه ای کارگران هستند، خواستار تغییرات نگرشی و فرهنگی در این زمینه شد و گفت: جامعه تولیدگرا باید در مقابل جامعه رانتی و مصرف گرا قرار گیرد، چراکه اقتصاد مقاومتی داروی بی بدیل ما برای یک جامعه تولیدگرا است و در جامعه تولیدگرا نیروی کار از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

 

وی افزود: جامعه تولیدگرا جامعه ای است که آحاد مردم به شکل عادلانه در یک اقتصاد مردمی شده به کار و تلاش مشغول می شوند و در این جامعه احساس مسؤولیت دارند یعنی هر ایرانی مسؤول همه ایران و همه در قبال خود، خانواده و گروه ها احساس مسؤولیت فراوان می کنند و در این جامعه حمایت از تولید داخلی قوت می گیرد./920/پ202/ج

ارسال نظرات