۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۲۳۷۷۰
آیت الله حسینی بوشهری:

قوای سه گانه در مقابل تجاوز آشکار و غارت آمریکایی ها بایستند/ کارشکنی های آمریکا مؤید فرمایش رهبری است

امام جمعه قم با اشاره به خدعه های اخیر آمریکا گفت: آمریکایی ها پشت سر هم مانع تراشی و کارشکنی می کنند، این که رهبر عزیز انقلاب فرمودند ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم شاید برای عده ای سخت جلوه می کرد اما هرچه زمان می گذرد سند خیانت ها و کارشکنی های آمریکا روز به روز بیشتر می شود و معلوم نیست تا کی ادامه پیدا می کند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که دشمن با برنامه های بسیار تهاجم فرهنگی انجام می دهد، گفت: یکی از ویژگی هایی تهاجم فرهنگی این است که مردم آن را به راحتی لمس نمی کنند.

 

وی افزود: تهاجم نظامی جان انسان ها را نشانه می گیرد اما تهاجم فرهنگی ذهن و قلب انسان را نشانه می رود، تهاجم فرهنگی حساسیت ها را از بین برده و افراد را به خواب می برد؛ باید مراقبت و دقت کرد تا تهاجم فرهنگی تحقق پیدا نکند، تهاجم فرهنگی تدریجی انجام می شود؛ متولیان فرهنگی و مراکز دینی باید بسیج شوند و با این تهاجم مقابله کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر بسترها برای تهاجم فرهنگی فراهم نباشد آسیب ها را در پی ندارد، اظهار داشت: تولید برنامه های مبتذل، تلاش برای دین زدایی و ایجاد روحیه خودباختگی فرهنگی از بسترهایی است که دشمن برای تهاجم فرهنگی استفاده می کند.

 

وی ادامه داد: مسؤولان باید توجه کنند که بسترهای درونی تهاجم فرهنگی را از بین ببرند، مشکلات و کاستی های اقتصادی و اجتماعی، ضعف های موجود در خانواده ها و جامعه، ناآگاهی جامعه، ضعف برنامه ریزی و رشد افکاری که ریشه در مکاتب غربی دارد بسترهای داخلی برای تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز جهانی کارگر ابراز داشت: کارگر در اسلام جایگاه بالایی دارد، کارگران عزیز کاری را که انجام می دهند باید از استحکام لازم برخوردار باشد، اگر جنس تولید شده از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشد مردم به اجناس خارجی علاقه نشان نمی دهند از این رو باید مهارت های لازم را کسب کنند.

 

وی با تأکید بر این که دولت باید امنیت شغلی کارگران را تأمین کند، عنوان کرد: گاهی کارخانه ای تعطیل می شود و کسی به سراغ صحب کارخانه نمی رود که ببیند مشکل چیست و چرا کارگران بیکار هستند، گاهی کارگری که زندگی اش با حقوق روزانه تأمین می شود مدت ها بیکار و بی مدد می مانند؛ بانک ها باید به مدد کارخانه ها بشتابند،تولید ثروت خوب است اما نه به هر قیمت؛ اگر کسی با وارد کردن اجناس به کارخانه ها و کارگان آسیب وارد کند با دین سازگاری ندارد.

 

مدیرحوزه های علمیه یکی از مسائل مهم در موضوع اقتصاد را مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: رهبری فرمودند ده ها و صدها کانتینر از مبدأ تا تهران می آیند، چه خبر این افراد با چه کسانی هماهنگ کردند، چه سازوکاری ایجاد شده که کسی به آن ها چیزی نمی گوید؛ باید با کار کارشناسی و بررسی دقیق این مشکلات را برطرف کرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با یادآور شدن روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری خاطرنشان کرد: این نامگذاری بسیار پرمضمون است، شهید مطری انسانی آگاه، بصیر، مسؤولیت شناس، پردغدغه و مخلص  بود، هرجا احساس می کرد مسؤولیتی متوجه اوست در آنجا حضور پیدا می کرد؛ معلمان باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و گرامیداشت عید مبعث پیامبر اسلام بر ضرورت تبعیت انسان ها از سیره زندگانی ایشان تأکید و اضافه کرد: رسالت امروز حوزویان در ادامه بعثت پیامر انتقال فرهنگ اسلامی در سطح دنیا است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به خدعه های اخیر آمریکا گفت: آمریکایی ها پشت سر هم مانع تراشی و کارشکنی می کنند، این که رهبر عزیز انقلاب فرمودند ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم شاید برای عده ای سخت جلوه می کرد اما هرچه زمان می گذرد سند خیانت ها و کارشکنی های آمریکا روزبه روز بیشتر می شود و معلوم نیست تا کی ادامه پیدا می کند.

 

وی افزود: یک روز به اسلام و ایران هراسی دامن می زنند، یک روز ایران را به عنوان کشوری نا امن در سطح جهانی مطرح می کنند، روزی دیگر ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و یک روز ما را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند؛ شاید باور عده ای که با آمریکایی ها در زمینه هسته ای در حال مذاکره بودند این بود که دشمنی ها و مانع تراشی های آمریکا کم شود اما در روز روشن 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران را مصادره می کنند؛ این چه شرایطی است آیا قانون جنگل در آنجا حاکم است.

 

امام جمعه قم با بیان این که ملت استوار ایران در برابر توطئه های آمریکایی ها خواهد ایستاد، اظهار داشت: گاهی برخی دولت قبلی را متهم می کنند که عامل برداشت دارایی ایران از سوی آمریکا بوده است، برخی نیز دولت فعلی را متهم می کنند که آن ها کوتاهی کرده اند اما باید گفت این ها آدرس غلط دادن به جامعه است و نباید اینگونه عمل کرد؛ مردم از قوای سه گانه انتظار دارند در مقابل تجاوز آشکار و غارت آمریکایی ها بایستند تا حقوق ملت را از حلقوم آن ها بیرون بیاورند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات