۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۲۵۵۸۱
حجت الاسلام والمسلمین جزایری:

خشونت در قاموس اسلام جایگاهی ندارد

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه با بیان این که اسلام هیچ گاه ادیان دیگر را مورد خشونت قرار نداده و به دنبال تسخیر قلب ها و فکرها است، گفت: خشونت در قاموس اسلام جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام سید حمید جزایری

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری، مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: با توجه به این که خلقت انسان ها با هدف عالی و در راستای رسیدن به قرب الی الله و معرفت و شناخت خدا بوده است، در این مسیر بزرگ ترین لطفی که خداوند به بشریت کرد، ارسال پیامبران الهی برای هدایت بود.

 

وی با بیان این که پیامبری حضرت رسول اکرم(ص) بزرگ ترین لطف خداوند به بشریت است، افزود: پیامبر اکرم(ص) وسیله ای است برای آنچه که از خیر و فضیلت برای بشریت و عالم هستی جریان می یابد.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه اظهار داشت: در روایات داریم که اگر نبود نبی مکرم اسلام، خلقت هستی بی معنا بود؛ چون هدف از خلقت رسیدن به کمال است و عالی ترین مرتبه کمال در وجود نبی اکرم(ص) متبلور است

 

حجت الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: نبی مکرم اسلام رحمة للعالمین است و حتی کافران و دشمنان هم از منشأ رحمت ایشان استفاده کردند و برکات نبی اکرم(ص) شمال آنها هم شد.

 

وی تصریح کرد: بر تمام امت اسلامی ضروری است که در طول سال یک بازنگری کلی به درون خود داشته باشند و خدمات، رسالت و کلام و گفتار نبی اکرم(ص) را مورد بازخوانی قرار دهند و آن را به عنوان یک معیار و میزان برای رفتار خود قرار دهند و معیار زندگی شان مطابق با معیار زندگی پیامبر اکرم(ص) باشد.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه  با بیان این که اسلام همه ادیان الهی را به نقطه مشترک توحید و خداشناسی دعوت می کند، بیان داشت: اسلام نیز همان هدف ادیان الهی را در مرتبه عالی تر و در حد کمال دنبال می کند.

 

وی گفت: قرآن نیز هر جریانی را که فطرت و بنیان هستی را قبول دارد دعوت به همراهی و گفت و گو می کند و سیره نبوی و سیره ائمه اطهار(ع) هم مُثبت این حقیقت است که آنها هیچ گاه شخصی را که اسلام را نپذیرفت مورد تهدید و فشار و سختی قرار ندادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جزایری اظهار داشت: در روایات اسلامی داریم که مال و عرض و ناموس اهل کتاب و اهل ذمه همانند مال و عرض و ناموس مسلمانان مورد احترام است و وظیفه جامعه اسلامی است که با اهل کتاب همانند یک مسلمان برخورد کرده و آنها را حفظ کنند.

 

وی با بیان این که متأسفانه دشمنان و برخی از جریانات صهیونیستی داخل کشورهای اسلامی به هر بهانه و مستمسکی اسلام را به گونه دیگری معرفی کرده و موجبات سوء استفاده افراد از دین اسلام را مهیا می‌ کنند، افزود: باید بدانیم که اسلام هیچ گاه ادیان دیگر را مورد خشونت قرار نداده و به دنبال تسخیر قلب ها و فکرها است و این مسأله را از طریق منطق و فطرت و برهان انجام می دهد و به دنبال تندی و خشونت نیست./907/ت302/س

ارسال نظرات