۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۸۷۷
آیت الله نظری:

قدرت مسؤولان در جهت منفعت طلبی و حب و بغض شخصی بکار گرفته نشود

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که مسؤولان و مدیران نباید از قدرت سوء استفاده کنند، گفت: قدرت و مسؤولیت باید تنها برای رواج حق باشد نه این که در مسیر خودخواهی، منافع طلبی و حب و بغض صرف شود.
آیت الله نظری خادم الشریعه 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیان و ائمه جمعه با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با تأکید بر این که مسؤولان و مدیران نباید از قدرت سوء استفاده کنند، گفت: قدرت و مسؤولیت باید تنها برای رواج حق باشد نه این که در مسیر خودخواهی، منافع طلبی و حب و بغض صرف شود.

 

وی با بیان این که مسؤولیت و قدرت نباید در یک انسان تأثیر فردی داشته باشد، افزود: انسانی مؤمن و با تقوا است که پست و مسؤولیت در روحیه او تأثیری نداشته باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که خوشبختانه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی انسان هایی خیرخواه و خیراندیش هستند، خاطرنشان کرد: اندک افرادی که در تضاد با اهداف و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی هستند باید با این موج عظیم همراه شوند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مسؤولیت امانتی است که برای مدتی کوتاه در اختیار افراد قرار داده می شود، افزود: اگر توانستیم از این امانت در جهت خیر و خدمت به مردم استفاده کنیم آنگاه موفق و ماندگار خواهیم بود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، خدمت به مردم را عبادتی بزرگ برشمرد و گفت: امروز مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم را یک افتخار می دانند. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ولایی مردم مازندران در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مردم این دیار عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند و در طول تاریخ نیز این مسأله مهم را به اثبات رساندند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که مازندران در موضوع دهه غدیر اقدامات ارزشمندی تاکنون انجام داده است، تصریح کرد: دهه غدیر که روزی تنها در حد چند جشن و برنامه سطحی بود امروز به یک اجلاسیه بین المللی در سال تبدیل شده است.

 

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله درمان رایگان در کشور اشاره کرد و با بیان این که در دیدار خصوصی با رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره این مطلب را خدمت ایشان عرض کردم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز با جدیت پیگیر حل مسأله درمان و کاهش هزینه های آن در کشور هستند و تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: اگر درمان به طور کامل در کشور رایگان شود به حتم یک چهره نورانی و یک یادگار تاریخی برای حکومت اسلامی باقی خواهد ماند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که شعار و برنامه های ما باید برای خدا و در مسیر الهی باشد، گفت: اگر کسی خدایی کار کند محبوب هم خواهد ماند و موفق می شود.

 

حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیان و ائمه جمعه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ارزشمند علما و روحانیان در جامعه اسلامی، ابراز کرد: روحانیت در طول تاریخ امین و پناهگاه مردم بوده است.

 

وی بر ضرورت شناساندن جایگاه علما و فقهای شیعه به نسل جوان تأکید کرد و افزود: باید سیره علمی و عملی علمای بزرگ شیعه به خوبی برای جامعه امروز تبیین شود تا مردم به ویژه نسل جوان با تلاش های علمی و عملی روحانیت در تاریخ آشنا شوند./202/950/ب1

ارسال نظرات