۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۳۱۲۹۴
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان؛

۵ نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با نیمه نخست ماه رمضان امسال پنج نمایشگاه قرآن کریم در مرکز استان و مراکز شهرستان‌های تابع خراسان شمالی برگزار می‌شود.
نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری پنج نمایشگاه قرآن کریم در پنج شهرستان استان هم‌زمان با نیمه نخست ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها در شهرهای بجنورد، شیروان، آشخانه، گرمه و جاجرم برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها ناشران کشوری و استانی کتب قرآنی و مؤسسات فرهنگی و دینی حضور دارند، اضافه کرد: نمایشگاه قرآن کریم امروز، چهارشنبه در آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان افتتاح شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به مرور برپا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این نمایشگاه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نهم ماه مبارک رمضان در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن برپا شده و در همه شهرستان‌ها نیز تا پانزدهم ماه رمضان برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

به گفته وی همه نمایشگاه‌های قرآن کریم در مرکز استان خراسان شمالی و مراکز شهرستان‌های تابع در محل مجتمع‌های فرهنگی و هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌های قرآن هم‌زمان با ماه مبارک رمضان تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی، دسترسی آسان مردم شهرستان‌ها به حوزه نشر مکتوب و نرم‌افزار در حوزه قرآن و عترت، توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی و آموزه‌های آن در میان عموم مردم و بسترسازی مناسب برای انس بیشتر آن‌ها با مفاهیم روح‌بخش قرآن کریم است.

 

وی افزود: نمایشگاه‌های قرآن در خراسان شمالی دارای بخش‌های فروش مکتوب و نرم‌افزار، بازارچه آثار هنری، بخش کودک و نوجوان با اجرای جنگ‌های ویژه کودک و نوجوان، بخش هنرهای تجسمی، نمایش و صنایع دستی هنرمندان شهرستان‌ها، بخش علمی و ادبی، بخش آموزش و مشاوره در حوزه قرآنی و بخش محافل انس با قرآن هستند.

 

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: علاقه‌مندان و دوستداران قرآن می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه‌های مزبور بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در شهرهای مختلف خراسان شمالی از ساعت 16 الی 23 برای بازدید از این نمایشگاه‌ها به مجتمع‌های فرهنگی هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم مراجعه کنند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در استان در ماه رمضان امسال به دلیل نبود بودجه، اظهار کرد: اگرچه امسال وضعیت بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساعد نبود و این معاونت تنها برای 10 استان کشور بودجه برگزاری نمایشگاه قرآن در نظر گرفت اما به دلیل نیاز استان و علاقه‌مندی مردم خراسان شمالی، نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصمیم گرفت تا با امکانات محدود و اعتبارات داخلی اقدام به برگزاری این نمایشگاه‌ها کند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته با توجه به میزان اعتبارات موجود، نمایشگاه‌های قرآن در استان خراسان شمالی با بخش‌های متنوع و گوناگونی برگزار می‌شد، گفت: ماه رمضان امسال نیز نمایشگاه‌های قرآن در استان با بخش‌های مختلفی ازجمله عرضه کتاب و محصولات قرآنی، کودک و نوجوان، آموزش، هنرهای تجسمی و محافل انس با قرآن برگزار می‌شوند اما امکان دارد به دلیل کمبود اعتبار، برخی از بخش‌های پرهزینه این نمایشگاه‌ها با کمیت و کیفیت سال‌های گذشته برگزار نشود هرچند که متصدیان برگزاری نمایشگاه قرآن در خراسان شمالی تمام تلاش خود را برای برپایی مناسب و کیفی این برنامه‌ها به کار می‌برند./9314/302/ب3

ارسال نظرات