۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۳۱۳۷۲
کارشناس رسانه ملی:

جامعه دینی بدون محبت معنا ندارد

حجت الاسلام برادران گفت: در دین اسلام تأکید فراوانی بر روی محبت و مودت به ویژه در محیط خانواده و در میان جامعه دینی شده است.
حجت الاسلام محمدرضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدرضا برادران کارشناس رسانه ملی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان، گفت: بحث پیرامون خانواده از نان شب هم برای ما واجب تر است و یکی از مهم ترین معضلات، محبت در خانه است؛ در بعضی از خانواده ها عواطف کم شده و به طلاق عاطفی رسیده اند به این معنا که زن و مرد کنار هم هستند اما یکدیگر را دوست ندارند.

 

وی ادامه داد: اساس خانواده از نظر فطری و قرآنی بر محبت استوار است؛ خداوند در قرآن خلقت ازدواج را یکی از نشانه های خود می داند و هدف آفرینش همسران را آرامش در کنار هم معرفی می کند و همچنین تأکید می کند که بین آن ها مودت قرار داده است؛ به محبتی که ابراز شود و در عمل ثابت شود مودت می گویند؛ لازم است چنین محبتی در خانواده ها حاکم باشند.

 

این استاد دانشگاه گفت: زمان ازدواج محبت و عشق فوق العاده ای بین همسران برقرار است اما کم کم می بینیم عادی می شود و تا جایی پیش می رود که به مرز تنفر می رسند؛ بعضی پدر مادر ها را داریم که هفته ای یک بار هم بچه هایشان را نمی بوسند؛ در احادیث داریم بوسیدن پیشانی دختر از بوسیدن عرش خداوند بیشتر است.

 

وی ادامه داد: حضرت رسول به حضرت زهرا ابراز علاقه می کرد و مرتب از دخترش احوال پرسی می کرد؛ محبت ها به قدری کم شده است که در بالاشهر تهران 57 درصد طلاق یعنی از هر دو ازدواج یک طلاق حتی بیشتر وجود دارد؛ بحث این است چرا در خانه ها وضعیت به این حد به هم ریخته است؛ بعضی ها هستند که هیچ وقت احوالی از رفیقشان یا برادرشان نمی گیرند اما وقتی مرد زیر تابوتش را می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در اروپا از هر سه کودک یکی نامشروع است و دغدغه اصلی آن ها این است که این بچه از لبخند پدر و مادرشان محروم است و سربار مراکز حمایتی اجتماعی است؛ آن ها دغدغه حلال و حرامش را ندارند بلکه می گویند بچه محبتی نمی بیند و باید فهمید چرا تولد چنین فرزندانی باید زیاد باشد.

 

حجت الاسلام برادران با اشاره به روایتی از رسول خدا گفت: پیامبر به خداوند قسم خورده که هیچ گاه رنگ بهشت را نمی بینید مگر اینکه مومن باشید و رنگ ایمان را نمی بینید تا اینکه یک دیگر را دوست داشته باشید؛ پیامبر فرمود خواستید ببینید ایمان چه کسی بیشتر است باید دانست کدام یک دیگران را بیشتر دوست دارد؛ گاهی اوقات در مساجد مردم بسیار سرد برخورد می کنند و حتی جواب سلام هم را نمی دهند.

 

وی اظهار داشت: در مذهبی ها هم این معضل فراوان دیده می شود برای مثال اگر کسی در سجاده فردی بنشیند به جای اینکه با رضایت کامل بگوید راحت باشید، دعوا راه می اندازد؛ ابوذرغفاری شبانگاه دلش برای پیامبر تنگ شد و نصف شب در خانه حضرت رفت، که دید رسول خدا خانه نیست و برای جبران سراغ حضرت علی را گرفت که اوهم نبود و پس از آن سلمان هم نبود که حدس زد هرسه باهم هستند؛ رفت پیدایشان کرد تا ابراز محبت کند و آن ها هم با روی باز قبولشان کردند؛ اینگونه محبتی بین مؤمنین برقرار بوده است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: جلوه جامعه دینی رسول خدا بر محبت و سرکشی به همه مردم به ویژه فقرا بود؛ جامعه دینی بدون محبت نمی شود و "انما المومنون اخوه" به این معنا است./202/9704/ب1

ارسال نظرات