۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۴۰۳۲
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

آیین اختتامیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی و حجت‌الاسلام سیدمصباح عاملی در محل دائمی نمایشگاه بين‌المللی مشهد برگزار شد.
اختتامیه یازدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، شامگاه دوم تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از مسؤولان استانی و فعالان قرآنی در محل دائمی نمایشگاه بين‌المللی مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این مراسم با بیان این که یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت با ویژگی‌های متمایزی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های هنری قرآنی همچون خوانش نمایشنامه‌های قرآنی، محتوای بهتر بخش عفاف و حجاب همراه با برنامه‌های متنوع کودک و نوجوان را می‌توان ازجمله این ویژگی‌های این دوره به شمار آورد.

 

وی ادامه داد: امسال رشد دو برابری مؤسسات مردمی قرآنی شرکت‌کننده در یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را داشتیم، همچنین شاهد بودیم کتابت قرآن و بخش عفاف و حجاب نیز امسال از حیث محتوایی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد دارای ۲۴ بخش و ۳۱ کمیته بود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به هرکدام از بخش‌های نمایشگاه یازدهم تأکید کرد: ناشرهای قرآنی، محافل و مراسم قرآنی، فیلم‌های قرآن و عترت، هنرهای تجسمی و قرآنی، تفسیر و تدبر، کودکان و نوجوانان، مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و تشکل‌های مردمی، ادارات و نهادهای دولتی، نشر الکترونیکی نهادهای فرهنگی، فرهنگ و هنر مساجد بخش‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

وی ادامه داد: بخش دانشگاهی و پژوهش‌های قرآنی، عفاف و حجاب و مد و لباس ایرانی اسلامی، مشاوره‌های قرآنی، حوزوی، بین‌الملل (در دو بخش قرآن و فرهنگ ملل اسلامی و هنرمندان قرآنی)، آستان قدس، صنایع‌دستی قرآنی، آواها، آموزش، مطبوعات و رسانه‌ها، آثار نفیس و قرآن‌های موزه، ترویج جایگاه نماز از منظر قرآن و عترت و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآنی از دیگر بخش ها هستند.

 

وی ادامه داد: مؤسسات، تشکل‌ها و نهادهای مختلف مردمی و دولتی این دوره از نمایشگاه، در قالب ۸۰۰ غرفه و در مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار مترمربع به عرضه آثار و محصولات خود پرداختند.

 

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به بخش عترت و ولایت در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عنوان کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، بخش عترت و ولایت به صورت خاص و برجسته با مدیریت آستان قدس رضوی برپا شد./202/934/ب1

 

 

 

ارسال نظرات