۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۵۳۵
الزامات فرهنگی پیشرفت(۱۸)

امر به معروف و نهی از منکر همگانی و رسیدن به جامعه اسلامی

ما هنوز تا یک جامعه کاملا اسلامی که نیکبختی دنیا و آخرت مردم را به طور کامل تأمین کند و تباهی و کجروی و ظلم و انحطاط را ریشه کن سازد، فاصله زیادی داریم. این فاصله، باید با همت مردم و تلاش مسؤولان طی شود و پیمودن آن، با همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر آسان گردد
امام خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به ظهور و بروز برخی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه و دغدغه مقام معظم رهبری در مورد این موضوع شناخت الزامات فرهنگی پیشرفت یکی از نکات ضروری به شمار می رود.

 

در تبیین این موضوع بخشی از کتاب«الزامات فرهنگی پیشرفت» با عنوان الزامات عملی، در باب اهتمام به اصل امر به معروف و نهی از منکر به خوانندگان رسا تقدیم می شود.

 

امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است

 

امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی اسلامی است، باید در جامعه ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسؤول احساس کند.

 

این دوفریضه الهی می تواند برای ملت ما بسیار مفید، موثر و پیش برنده ای باشد

 

من تأکید می کنم که جوانان عزیز و مؤمن، آحاد مردم زن و مرد مسلمان امر به معروف و نهی از منکر را که دو فریضه الهی و جزو ارزشهایی است که می تواند در این جهت، برای ملت ما وسیله بسیار مفید و مؤثر پیش برنده ای باشد، فراموش نکنند و دستگاه های مختلف کشور دستگاه های دولتی و انقلابی هم سعی کنند که خودشان را هرچه بیشتر، به موازین و اصول انقلابی، اسلامی نزدیک کنند.

 

انجام این واجب حتمی الهی سبب می شود نظام ما همیشه با طراوت، شاداب و جوان بماند

 

امر به معروف و نهی از منکر واجب حتمی همه است... اینهاست که نظام را همیشه جوان نگه می دارد. حال که نظام ما... جوان است..؛ اما اگر صدسال هم بر چنین نظامی بگذرد، چنانچه امر به معروف باشد و شما وظیفه خودتان بدانید که اگر منکری را در هر شخصی دیدید، او را از این منکر نهی کنید، آنگاه این نظام اسلامی، همیشه تر و تازه و با طراوت و شاداب می ماند.

 

دستیابی به جامعه کاملا اسلامی با همگانی شدن این دو امر ممکن می شود

 

ما هنوز تا یک جامعه کاملا اسلامی که نیکبختی دنیا و آخرت مردم را به طور کامل تأمین کند و تباهی و کجروی و ظلم و انحطاط را ریشه کن سازد، فاصله زیادی داریم. این فاصله، باید با همت مردم و تلاش مسؤولان طی شود و پیمودن آن، با همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر آسان گردد./874/ت303/س

ارسال نظرات