۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۳۵۴۰۰
حجت الاسلام جوشقانیان:

پیروی و محبت به امیرمؤمنان از مصادیق توحید است

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این که پیروی و محبت به امیرمؤمنان(ع) از مصادیق توحید است، گفت: محبت به حضرت، محبت به خداست.
حضرت علی(ع)

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و ویژگی های الهی حضرت علی(ع)، گفت: در روایتی که مورد توجه شیعه و اهل سنت است، آمده که اگر همه مردم گرد محبت امیرمؤمنان(ع) جمع می شدند، خداوند آتشی را خلق نمی کرد.

 

وی افزود: محبت به امیرمؤمنان(ع) محبت به خداست و از مصادیق بندگی و درک مرتبه توحیدی خداوند محبت به حضرت علی(ع) است.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به این که توحید در زندگی انسان ها سه اثر دارد، اظهار داشت: توحید در عرصه جامعه طاغوت ها را عقب می زند، در عرصه جان ها هواها و هوس ها را می شکند و در عرصه هستی بت ها را خرد می‌کند.

 

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) شخصیتی است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»؛ کار ولایت همین است، یعنی هر کاری توحید می کند، ولایت هم انجام می دهد.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام از دو جهت حضرت علی(ع) را مولا و اولی قرار داد، تصریح کرد: نخست این که علم و آگاهی حضرت بیشتر از دیگران بود و دوم به این دلیل که امیرمؤمنان(ع) ایمان و تعهد بیشتری داشت.

 

استاد حوزه علمیه افزود: امیرمؤمنان(ع) شخصیتی است که هزار باب علم خداوند به روی ایشان باز کرده و هر یک از آن هزار باب شامل هزار باب دیگر می شود.

 

وی پیروی و تبعیت از سیره و منش حضرت علی(ع) را برای مدیران و مسؤولان ضروری دانست و گفت: امروز جامعه شیعه برای رسیدن به سبک زندگی دینی باید امیرمؤمنان(ع) را الگو قرار داده و رهنمودهای حضرت را عملیاتی کند.

 

حجت الاسلام جوشقانیان با ابراز تأسف از کمرنگ شدن عدالت محوری در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: امروز وقتی در عرصه اجتماعی نگاه می کنیم می بینیم، برخی با ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی، برخورد غیرمنطقی با طبقه محروم، مستضعف و ایثارگر جامعه دارند، که این در شأن جامعه شیعی و علوی نیست.

 

وی رعایت عدالت را جزء ملزومات پیروی از امیرمؤمنان(ع) برشمرد و بیان داشت: تعالی و پیشرفت انسان و جامعه در گرو محبت و مودت به حضرت علی(ع) و پیروی کاربردی و عملی از سیره حضرت است./907/ت302/ی

ارسال نظرات