۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۶۸۴
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران:

روز قدس نماد مقابله جبهه کفر و اسلام است/ جهاد اکبر راهکار مقابله با نفوذ دشمن

حجت الاسلام آل‌هاشم اشغال سرزمین فلسطین را نماد تعرض به سرزمین‌های اسلامی و اشغال اراضی اسلام دانست و گفت: روز قدس نماد تقابل جبهه اسلام و کفر است.
سيد محمد علي آل هاشم آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روز قدس تدبیر امام راحل در مقابله با توطئه‌های جهان استکبار دانست و اظهار داشت: روز قدس نماد تقابل جبهه اسلام و کفر است.

 

وی اشغال سرزمین فلسطین را نماد تعرض به سرزمین‌های اسلامی و اشغال اراضی اسلام دانست و ابراز داشت: وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین در روز قدس، مسلمانان را از حالت انفعال در برابر توطئه‌های استکباری خارج کرد، امام راحل فریاد حمایت از مظلومان را سر داد و با غافلگیری استکبار گفت که هیچ مظلومی در دنیای اسلام تنها نخواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش روز قدس را یک حرکت فراگیر جهانی خواند و تصریح کرد: با آشکار شدن جنایات فلسطین و حساسیت افکار عمومی مردم جهان نسبت به این جنایات این روز و حرکت بزرگ آن مرزهای کشور را درنوردید و به یک نماد و گفتمان آزادی‌طلبی و مبارزه با ظلم مبدل شد.

 

وی بابیان اینکه دشمن صهیونیستی سعی می‌کرد تا نبرد با فلسطین را به یک منازعه قومی بین اعراب و اسرائیل تبدیل کند، افزود: با اعلام نظرات امام راحل، فلسطینِ نیمه‌جان، روحی تازه گرفت و مبارزان فلسطین به‌جای انتخاب گزینه‌های چپ‌گرایی و ناسیونالیستی و حتی سازش، گزینه مقاومت را انتخاب کردند.

 

حجت‌الاسلام آل هاشم هدف دشمن را ایجاد یک حاشیه امن در منطقه برای رژیم جعلی صهیونیستی عنوان و تأکید کرد: بدون تردید اهداف استکبار در منطقه، حفظ رژیم‌های وابسته عربی است تا از این رهگذر بتواند یک حاشیه امن برای رژیم سفاک صهیونیستی ایجاد کرده و امنیت این رژیم را تضمین کند.

 

وی بابیان اینکه از برکات روز قدس و تدبیر امام راحل آن بود که توطئه‌های برخی کشورهای مرتجع و خودفروخته منطقه در معرفی فلسطین به‌عنوان تروریسم، خنثی شد، خاطرنشان کرد: این کشورها که داعیه رهبری جهان اسلام رادارند با تروریسم خواندن فلسطین بهانه‌ای برای سرکوب آن ایجاد کرده بودند که با داریت رهبر کبیر انقلاب در هم شکست.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دولت‌های عربی از موج بیداری مسلمانان احساس خطر کرده و دست به‌سوی دشمنان اسلام دراز کرده‌اند، تصریح کرد: جنگ نیابتی با تهاجم بی‌رحمانه عربستان به یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری تنها نمونه‌ای از اقدامات برای تضعیف جهان اسلام و انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی اسرائیل در 25 سال آینده، اضمحلال آل سعود را که دست خود را به‌سوی بیگانگان دراز کرده است را نیز نزدیک دانست و ابراز داشت: داعش و گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای اسرائیل ایجادشده است.

 

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به توطئه نفوذ دشمن در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در دوران پسا برجام، ادامه داد: دشمن از رهگذر نفوذ به دنبال تضعیف نظام اسلامی است، لازمه مقابله با این توطئه دشمن راهبرد، مقاومت و جهاد کبیر است، باید راهبرد دشمن را شناخت و در برابر آن با جهاد اکبر و عدم تبعیت از دشمن ایستاد و ایستادگی کرد.

 

وی با تأکید بر رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی برای ایستادگی در برابر فشار دشمن، رشد و پیشرفت علمی، تداوم راه امام و تبعیت از رهبری را از شاخصه‌های اقتدار عنوان کرد و گفت: تداوم راه شهدایی که جان خود را برای حفظ و احیای اسلام فدا کرده‌اند شاخصه مهم دیگری در اقتدار کشور است، باید فرهنگ شهادت بیش‌ازپیش در جامعه تقویت شود./854/202/ب2

ارسال نظرات