۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۳۶۰۲۸

نشست قدس بدون صهیونیسم در مسکو برگزار شد

نشست حمایت از فلسطین با موضوع قدس بدون صهیونیسم با حضور نمازگزاران و روزه داران از روسیه و و کشورهای آسیای میانه در خیمه رمضان مسجد یادبود مسکو برگزار شد.
قدس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، در نشستی که با عنوان قدس بدون صهیونیسم شب گذشته در روسیه برگزار شد، گزارشی از وضعیت تاریخی سرزمین های فلسطینی، شکل گیری رژیم صهیونیستی و شرایط سخت زندگی فلسطینیان در برابر سرکوبی های همیشگی این رژیم از جمله محاصره طولانی غزه و تداوم سکوت سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر ارایه شد.

 

احمد حیدریان معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در این مراسم گفت که اکنون افزون بر ادامه ظلم تاریخی به فلسطین، چندین کشور جهان اسلام از جمله لیبی، سوریه، افغانستان، بحرین و یمن در فتنه وارداتی جنگ، خونریزی و تروریسم گرفتار شده اند.

 

حیدریان ادامه داد: مسلمانان جهان که شاهد فتنه ها هستند، برای پایان این ناآرامی ها و از همه مهم تر آزادی فلسطین از چنگال غاصبان صهیونیسم اشتراک دیدگاه و وحدت دارند و این اتحاد را در مراسم روز جهانی قدس نشان دادند.

 

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: اکنون با استقبال رو به افزایش مردم از آیین های روز قدس در شهرهای کشورهای مختلف، مردم جهان بیش از گذشته از جنایت های ضد فلسطینی و غیرانسانی این رژیم آگاه شده اند و می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صابر اکبری جدی رییس مرکز اسلامی مسکو نیز درسخنان خود گفت: روز قدس مرکز پیوند مسلمانان برای عملی کردن آرمان آزادی فلسطین و قبله اول جهان اسلام است که هر روز اهمیت بیشتری می یابد.

 

وی افزود: سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال دهه ها ستم بر ملت فلسطین حیرت آور است، در حالیکه اقدام های رژیم صهیونیستی هر روز ادامه دارد و خشن تر نیز می شود.

 

رییس مرکز اسلامی مسکو گفت: تعیین روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) سبب شد تا توطئه به فراموشی کشاندن اشغال سرزمین فلسطینیان بگونه کامل شکست بخورد و به مساله نخست مسلمانان تبدیل شود.

 

همام ابو ارقوب رییس مرکز الثقافیه القدس در مسکو نیز با اشاره به اهمیت برگزاری روز قدس گفت که اکنون فلسطینی ها بیش از گذشته برای آزادی سرزمین خود تلاش می کنند و نگذاشته اند اشغال فلسطین فراموش شود.

 

وی افزود: توجه جامعه جهانی به فلسطین و حمایت از ملت مظلوم فلسطینی که ده ها سال است در شرایط سخت زندگی می کند، اکنون بیش از همیشه افزایش یافته است.

 

در پایان مراسم نیز برخی شرکت کنندگان که مسلمانان از روسیه و کشورهای مختلف از جمله آسیای میانه بودند، دیدگاه خود را درباره لزوم اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس، محکومیت سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و همچنین اهمیت تداوم برگزاری مراسم روز قدس بیان کردند.

 

روز قدس امسال در روسیه گسترده تر از سال های گذشته با سه نشست کارشناسی، سیاسی و رسانه ای، محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در نماز جمعه مسجد جامع مسکو، تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و همچنین در چند شهر دیگر از جمله تجمع مسلمانان در مخاچ قلعه پایتخت و دربند دو شهر جمهوری داغستان برگزار شد./847/ب102/د

ارسال نظرات