۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۸۳۸۶
آیت‌الله هاشمی شاهرودی؛

اجرای دقیق قانون و شرع مقدس نقطه قوت دادگستری خراسان رضوی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری اجرای دقیق قانون و شرع مقدس را نقطه قوت مجموعه قضایی خراسان رضوی عنوان و از برخورد قاطعانه این دستگاه با هرگونه تخلف قانونی و عدم رعایت موازین شرع مقدس اسلام تقدیر کرد.
هاشمی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، رییس‌ کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب و دادستان ویژه روحانیت استان خراسان رضوی با آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی دیدار و گفت و گو کردند.

 

در این دیدار آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تقدیر و تشکر از تلاش‌های انجام‌ گرفته در مجموعه قضایی خراسان رضوی این تلاش‌ها را از مصادیق خدمت به جامعه اسلامی و در راستای تأمین امنیت و بسط و گسترش عدالت در جامعه ذکر کرد.

 

وی با اشاره به گزارش ارائه‌ شده، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت مورد اشاره، اجرای دقیق قانون و شرع مقدس اسلام بوده و در این زمینه با هرگونه تخلف قانونی و عدم رعایت موازین شرع مقدس اسلام باید قاطعانه برخورد شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری حراست و محافظت از اموال عمومی را یکی از وظایف مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: بحمدالله قوه قضائیه در مقاطع مختلف در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و این اقدامات باید همانند گزارش ارائه‌شده استمرار یابد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه قضایی استان، گفت: سیاست مجموعه قضایی استان برخورد قاطع با جرائم خاص و اجرای دقیق قانون است و همین برخوردها موجب کاهش چشمگیر این‌گونه جرائم در سال گذشته شد.

 

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام‌ شده در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال خاطرنشان کرد: حفظ حقوق بیت‌المال، منابع طبیعی و اراضی ملی و همچنین اموال عمومی یکی از دغدغه‌های ما در سال گذشته بوده و بحمدالله با تعامل با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها موفق شدیم تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز را مسدود کرده، بستر و حریم رودخانه‌های مورد تصرف را آزادسازی کرده و مقادیر متنابهی از اراضی ملی و منابع طبیعی را رفع تصرف کرده و برخورد قاطعی نیز با متخلفین و قانون‌شکنان انجام‌شده است.

 

رییس شورای قضایی خراسان رضوی تصریح کرد: آزادسازی ارتفاعات جنوب شهر مشهد و حاشیه کشف رود به‌عنوان دو مسئله‌ای است که با محوریت دادگستری استان حل شد و از بروز مشکلات بیشتر برای شهر و استان پیشگیری کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مظفری برخورد قاطع با جرائم مواد مخدر، مشروبات الکلی و معاندین با نظام را نیز از دیگر اقدامات دادگستری استان در مدت اخیر دانست و خاطرنشان کرد: درعین‌حال اقدامات مؤثری در زمینه ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام گرفت که موجب افزایش رضایتمندی عمومی از اقدامات دستگاه قضایی شد./934/101/ب2

ارسال نظرات