۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۳۸۹
یامین پور:

آقای رییس جمهور دستاوردهای برجام را برای مردم بشمارید

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی وی با اشاره به عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: آقای رییس جمهور سه سال به شما وقت دادیم و امروز باید دستاوردهای برجام را بشمارید، چه قدر ایران هراسی کاهش یافت؟ هیچ. چه قدر نفت فروختید؟ به همان میزان دولت قبل . چه قدر تحریم ها برداشته شد؟ هیچ.
یامین پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، یامین پور، عضو هیأت علمی دانشگاه در جمع دانشجویان هشتمین دوره طرح ولایت خراسان رضوی در مشهد به بررسی تاریخ حکومت پهلوی پرداخت.

 

 وی با بیان این که شاه دو دشمن داشت یکی آزادی خواهان و متدینینی بودند که برای دین و هویت کشور می جنگیدند و دسته دوم شرق گراها بودند، افزود: شوروی ها مشهور به چپ و طرفدار ایده کمونیستی و طرفداران لیبرالیستی آمریکا راستی ها بودند.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی به واسطه امام و متدینین پیروز شد که مهمترین شعار انقلاب اسلامی ما نه شرقی و نه غربی بود حال باید دانست که امام در شرایطی این شعار را گفت که همه دنیا وابسته به شرق یا غرب بود.

 

وی با بیان این که این شعار امام یعنی این که بیایید ما را نابود کنید چرا که ما حامی شرقی و یا غربی نداریم، اظهار کرد: در آن دوران خیلی از سیاستمداران به امام می گفتند این شعار را نگویید چرا دشمن تراشی می کنید.

 

مجاهدین خلق از داعش بدترند

وی با بیان این که با پیروزی انقلاب چپ ها یا همان شرق گراها مدعی بودند، خاطر نشان کرد: آنها اولین دشمنان نظام ما بودند که نقش سازمان مجاهدین خلق در این امر را نمی توان نادیده گرفت به طوری که در فتنه 88 هم نقش ایفا کردند، مجاهدین خلق از داعش بدترند چرا که افرادی را کشتند که به نظر آنها به دلیل داشتن ریش انقلابی محسوب می شدند.

 

یامین پور در ادامه به دو ایده ای که از ابتدای انقلاب وجود داشت اشاره کرد و افزود: هنگامی که امام خمینی شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند عده ای ایشان را متهم به تندروی کردند و می گفتند ایشان افراطی است چون امام معتقد بود استقلال کشور بسیار مهم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که نفوذی ها چه کسانی هستند، گفت: هنگامی که صحبت از نفوذ می شود بحث نفوذ در چارچوب مباحث امنیتی نیست بلکه آنچه که در کلام رهبری مورد توجه است بحث امنیتی نیست بلکه نفوذ فرهنگی و سیاسی است.

 

وی درادامه با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا تلقی امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی سیاسی بود و اگر شاه رفتارش را اصلاح نمی کرد ما انقلاب نمی کردیم و یا این که شاه چه قدر باید حکومتش را اصلاح می کرد که ما راضی می شدیم؟ خاطرنشان کرد: به شما دانشجویان توصیه می کنم از مطالعه تاریخ غافل نباشید حتما تاریخ معاصر ایران و تحولات جهان را مطالعه کنید.

 

داعش یک جریان تاریخی است

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ادامه داد: این گونه نیست که ما در این مدت به یکباره با داعش روبه رو شویم داعش یک جریان تاریخی است که اکنون با کشتارهایش مواجه شدیم، خیلی از تحولات در زیر پوست تاریخ وجود دارد که ما به آن توجه نمی کنیم و ممکن است بعدا متوجه آن ها شویم.

 

یامین پور تاکید کرد: نفوذ به معنای فرستادن جاسوس نیست بلکه جریان نفوذ معتقد است باید بخشی از استقلال کشور را کنار بگذاریم و مشکلات خود را در سازش با کدخدا حل کنیم، فکر نفوذی این است که معتقد می باشد می توان بخشی از استقلال کشور را با کدخدا معامله کرد.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی را نیز باید این گونه فهمید، در سال 1357 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دنیا دست چه کسی بود؟ آیا دنیا همین مختصات را داشت؛ بعد از جنگ جهانی اول آرام آرام قدرتمندان دنیا جایشان را با هم عوض کردند و شاهدیم که در بعد از جنگ جهانی دوم نیز حکومت کمونیستی در روسیه به روی کار آمد و از طرفی دیگر آمریکا به قدرت رسید و این در حالی بود که انقلاب اسلامی ایران در حال به وجود آمدن بود.

 

وی خاطرنشان کرد: دنیا به دو قسمت بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و حکومت ها به شرق یا غرب وابسته بودند که این وابستگی به حدی بود که در آلمان وسط کشور دیوار کشیدند و آن را به آلمان شرقی و غربی تقسیم کردند؛ هنگامی که هزینه های جنگ سخت یا تسلیحاتی افزایش یابد کشورها به یکدیگر چنگ و دندان نشان می دهند.

 

وی ادامه داد: با بمباران اتمی دو شهر در ژاپن به یکباره چرت دنیا پاره شد که اگر کشورها از تسلیحات خود استفاده کنند دیگر چیزی از دنیا باقی نمی ماند وقتی که جنگ سخت به این مرحله رسید کشورها وارد جنگ سرد شدند.

 

جنگ سرد جنگ نفوذهای جاسوسی است

یامین پور با بیان اینکه جنگ سرد جنگ نفوذهای جاسوسی است، خاطر نشان کرد: در این جنگ کشورها به دنبال این بودند که افراد را برای جاسوسی به کشورهای یکدیگر بفرستند و اگر قدرتی آدم به کره ماه فرستاد دیگری نیز این کار را انجام دهد، در سال 1979 در ایران انقلاب شد و شاه که وابسته به بلوک غرب و تحت حمایت آمریکا و اسرائیل بود سقوط کرد.

 

وی درادامه با طرح این پرسش که آیا استقلال سیاسی به معنای تام استقلال است؟ گفت: پاسخ به این سوال خیر است، انقلاب اسلامی ایده جایگزین برای غرب است ما می گوییم غرب سکولار را قبول نداریم و غرب سکولار استکباری مایه دردسر است که نمی گذارد انسان ها به تعالی و رشد برسند؛ امام خمینی یک سیره جهان شمول دارد و می فرمایند تا شرک و کفر هست مبارزه هست و هر جا مبارزه هست ما هم هستیم که این حرف ایشان دردسر زیادی دارد.

 

وی در ادامه اظهارکرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند جنگ حق و باطل تاریخی است که از زمان انبیا تا ظهور ادامه دارد، در این دوره هر مسلمانی که می خواهد به تکلیف خود عمل کند باید در جبهه حق قرار بگیرد و حکومت اسلامی تاسیس کند.

 

وی درادامه به وضعیت کشور ترکیه در حال حاضر و رویدادهای روز آن اشاره کرد و افزود: ترکیه نیز بیشتر از ایران مسلمان دارد دولت از کاروان هایی که به حج می روند مالیات می گیرد و از فاحشه خانه ها هم مالیات می گیرد که بخشی از مالیات این فاحشه خانه ها را صرف امور مذهبی می کند این را بدانید که نظام دینی یا طاغوتی است، شکل سومی برای آن وجود ندارد و یا انسان باید در جبهه حق باشد یا باطل، جبهه سومی نیست.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با بیان این که بصیرت به معنای تشخیص جبهه حق از باطل و واجب است و باید در جبهه حق علیه باطل بجنگیم و اگر سکوت کنیم در جبهه باطل قرار می گیریم، خاطرنشان کرد: چرا امام خمینی (ره) بعد از جنگ بیانیه دادند که از جنگی که کردیم پشیمان نیستیم عده ای می گفتند امام از جنگ پشیمان است و این پشیمانی یعنی هدر دادن خون ها.

 

یامین پور با تاکید براین که انقلاب اسلامی در عرض سایر حکومت ها نیست بلکه ام القرای جهان است به دو خطی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یک خط معتقد به راه امام است و پیشرفت کشور را در صورتی می داند که کشور مستقل باشد، اما خط دیگر این گونه نیست و معتقد است که باید برای پیشرفت کشور مستقل نباشیم.

 

وی ادامه داد: امام اواسط دهه 60 فرمودند ما انقلاب را صادر کردیم در آن زمان عده ای به حرف امام توجهی نکردند اما بعد از مدتی دیدیم انقلاب های جدید در دیگر کشورها رخ داد و حزب الله مثل موش اسرائیل را در لانه خودش نگه داشت بدون آن که ایران نیرویی در مرز اسرائیل داشته باشد؛ اسرائیل نماینده آمریکا در خاورمیانه بود اما در سی و هفت سال از عمر انقلاب اسلامی محدود شد و اگر حزب الله فشار بیاورد اسرائیل به داخل آب می رود.

 

یامین پور با بیان این که ما هشت سال در جنگ تحمیلی با عراق جنگیدیم اما امروز می بینیم در کشور عراق عکس امام و رهبری را روی سینه هایشان می چسبانند، اظهار کرد: ایده امام خمینی این بود که فقط با انقلابی ماندن کشور پیشرفت می کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به این که مصر زمانی تاج جهان اسلام بود اما در سایه رقابت با آمریکا به فقر و فلاکت و عقب ماندگی تکنولوژی رسید، گفت: با مقایسه ایران و مصر متوجه می شویم انقلاب ما در رشد علمی یازده برابر دنیا رشد کرد و جزو امن ترین کشورهای منطقه است.

 

یامین پور با اشاره به نظر افرادی که می گفتند ترکیه نیز از کشورهای امن دنیاست گفت: این افراد ببینند که دیشب در کودتای ترکیه چه شد این ها به دلیل وابستگی است.

 

انتقاد از افرادی که می گفتند انقلابی ماندن هزینه دارد

وی با انتقاد از افرادی که می گفتند انقلابی ماندن هزینه دارد، بیان کرد: آغازگر این راه برخی از مسؤولان نظام و حزب کارگزاران بود که این ها را آموختند و گفتند و در دوران اصلاحات این ایده رسما اعلام کرد که ایران باید ابر قدرتی آمریکا را به رسمیت بشناسد و جزئی از آن دو قطبی دنیا شود.

 

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ادامه داد: با گفتن این حرف دیدیم که چه شد، آمریکا به ایران گفت شما باید بخشی از استقلال خود را کم کنید مثلا بودجه دفاعی کشور را کاهش دهید، موشک آزمایش نکنید و تکنولوژی پیشرفته مثل هسته ای را تعطیل کنید.

 

وی ادامه داد: در سال 82 کار به جایی رسید که همین حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و ظریف سه وزیر خارجه را به ایران آوردند و به واسطه این توافق تمام تاسیسات هسته ای را تعطیل و پلمپ کردند بعد دولت ایران از آمریکا خواهش کرد بگذارید دو سانتریفیوژ در دانشگاه تهران بچرخد برای آموزش دانشجویان اما آنها قبول نکردند.

 

یامین پور با بیان این که آمریکا به ما می گوید نباید از تکنولوژی پیشرفته استفاده کنید چون ما دارای ذخایر نفتی و گازی هستیم، گفت: عده ای می گویند که ما نفت داریم ولی اگر گاز خانه وی را قطع کنیم و بگوییم با هیزم خانه ات را گرم کن آنگاه وی چه می گوید؟

 

وی در ادامه گفت: با تبدیل شدن تاسیسات هسته ای کار به جایی رسید که رهبری فرمودند پلمپ ها را باید در همین دولت باز کنند و دولت خاتمی با سرافکندگی پلمپ ها را باز کرد.

 

وی با اشاره به عملکرد سه ساله دولت روحانی بیان کرد: آقای رییس جمهور سه سال به شما وقت دادیم و امروز باید دستاوردهای برجام را بشمارید، چه قدر ایران هراسی کاهش یافت؟ هیچ. چه قدر نفت فروختید؟ به همان میزان دولت احمدی نژاد. چه قدر تحریم ها برداشته شد؟ هیچ.

 

یامین پور در ادامه با اشاره به ماجرای فیش های حقوقی و اعتراض برخی دانشجویان درباره وجود این فسادها در کشور گفت: حکومت پهلوی در فساد غوطه ور بود اگر ماجرای فیش های حقوقی از طرف جمهوری اسلامی تعقیب نمی شدند شما حق داشتید از جمهوری اسلامی دفاع نکنید اما می بینید که در این قضیه عده ای محکوم شدند./934/پ201/ج1

ارسال نظرات