۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۳۸۴۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

ترویج فرهنگ قرآنی از اهداف برگزاری یادواره شهدای قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که جلسات قرآنی باید کارایی داشته و اثرگذار باشند، گفت: از اهداف برگزاری یادواره شهدای قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن در جامعه و بهره برداری از تعالیم قرآنی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در سومین نشست ستاد یادواره ۴۰ شهید قرآنی استان، گفت: بنای برگزاری این یادواره تجلیل از شهدای قرآنی و معرفی آن‌ها به‌ عنوان الگوی حاملان و عاملان به قرآن در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که یادواره شهدای قرآنی برای نخستین بار است که در استان لرستان برگزار می شود، افزود: با برنامه ریزی دقیق باید شاهد ثمرات برگزاری این یادواره باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان قرآن را کتاب هدایت انسان دانست و گفت: افرادی‌ که قرآن کریم را تلاوت کرده و به آن نیز عمل کردند، بهترین الگو و سرمشق برای انسان ها هستند و باید به عنوان الگو معرفی شوند.

 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج روحیه ایثار و شهادت، عنوان کرد: یکی از محورهای برگزاری یادواره شهدای قرآنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه به اهمیت برگزاری یادواره شهدای قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این یادواره افزون بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ترویج قرآنی نیز می‌پردازد.

 

وی تصریح کرد: پس از برگزاری یادواره شهدای قرآنی باید به نام هر یک از شهدا یک محفل انس با قرآن در منزل شهید برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که خواندن قرآن، برگزاری جلسان قرآنی و محافل قرآنی باید رهنمون و کارآیی داشته باشد، افزود: حداقل نتیجه برگزاری یادواره شهدای قرآنی باید بهره‌برداری از تعالیم قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

 

وی با تأکید بر ایجاد موج قرآنی در استان در راستای برگزاری یادواره شهدای قرآنی، بیان داشت: در زمینه برگزاری یادواره شهدا باید فضای استان و شهرستان به فضای قرآنی، نورانیت و معنویت شهدا تبدیل شود./9459/202/ب2
 

ارسال نظرات