۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۰۳۹
آیت الله فقیهی:

حوزه نباید نسبت به مطالبات رهبرانقلاب بی تفاوت باشد

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هرجایی که مقام معظم رهبری مطلبی را می فرمایند حوزه نباید بی تفاوت نباشد، هشدار رهبر انقلاب نسبت به تضعیف حرکت و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه را زنگ خطری جدی ارزیابی کرد.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه گفت: مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که حوزه علمیه باید انقلابی بماند یعنی انقلابی هست و باید سعی کنیم که انقلابی بماند.

 

وی افزود: انقلابی بماند یعنی در هرجایی که مقام معظم رهبری مطلبی را می فرمایند حوزه بی تفاوت نباشد، فرمایشی را رهبری فرمودند که زنگ خطری است، ایشان مسلط بر تمام اخبار، اوضاع مملکت، داخل و خارج هستند و بر تمام جریانات مستحضر هستند و اشراف کامل دارند؛ وقتی رهبر معظم انقلاب جمله ای را می فرمایند روی حساب و کتاب است و بر اساس برنامه ای خاص مطلبی را تذکر می دهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: نباید گفت رهبر معظم انقلاب فرمایشی داشتند و تمام شد بلکه باید بررسی کرد محتوای فرمایش چیست و چه لوازم و شرایطی دارد تا به سرانجام برسد، این تفکر یکی از مهم ترین شاخصه های انقلاب است؛ باید بدانیم انقلابی بودن حوزه به چه معنا است.

 

وی ادامه داد: انقلابی باید اصول، شرایط و لوازم انقلاب را حفظ کند، توجه داشته باشیم فرمایشی که مقام معظم رهبری فرمایشی دارند باید مورد توجه قرار گیرد و ساز وکارهای آن باید توضیح داده شود، انقلابی که اکنون باید در حوزه درست کنیم انقلابی ظاهری نیست بلکه باید انقلابی واقعی باشد یعنی اعتقاد شخص به انقلاب قوی شود.

 

وی عنوان کرد: اساتید، علما و مراجع باید بعد انقلابی حوزه را به این معنا که مباحثی همانند ولایت فقیه، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر که در اسلام جنبه انقلابی دارد را بیشتر تدریس کنند، انقلابی یعنی این که خود شخص در باطن اسلام حقیقی را پذیرفته و در ظاهر نیز آن را اظهار می کند؛ این شخص دغدغه دارد که جامعه را به سمت انقلاب راهنمایی کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح شاخصه های فرد انقلابی و ویژگی هاب بصیرت خاطرنشان کرد:  یک انقلابی هیچ گاه با ظالم هماهنگ نمی شود و همواره در مقابل ظلم و ظالم قرار دارد، یکی از شاخصه های انقلابی بودن مبارزه با استکبار است، معنای استکبار این نیست که بگوییم با یک جریان مخالف است؛ استکبار یعنی هرکسی که مستکبر باشد که گاهی در افراد، جامعه، جناح و حکومت است.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم بصیرت شناخت فتنه است، شناخت فتنه یعنی بدانیم چه افرادی عمدا دنبال این هستند که خلاف را گسترش دهند و تبلیغ فساد و فحشا کنند، گاهی فتنه در سیاست، اقتصادی، اجتماع و گسترش فاسد ها است و انواع فتنه ها وجود دارد.

 

 گفتنی است، گفت وگوی تفصیلی خبرگزاری رسا با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به زودی منتشر می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات