۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۴۶۰
ویژگی‌های شهید جنترانی در بیان همرزم؛

شهیدی که خاک جبهه مهر نمازش بود

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این‌که حالات معنوی شهید جنترانی زبان زد خاص و عام بود، گفت: این شهید بزرگوار وقتی به مناطق جنگی عزیمت می‌کرد خاک آن منطقه را به قم می‌آورد و از آن مهر نماز می‌‌ساخت.
شهید محمد علی جنترانی شهید محمد علی جنترانی

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ویژگی های حجت‌الاسلام والمسلمین شهید جنترانی از طلاب رزمنده تبلیغی که به تازگی در بین شهدای تفحص شده شناسایی شده است، اشاره کرد و گفت: حالات معنوی این شهید مجاهد زبان زد خاص و عام بود.

 

وی در ادامه افزود: این عالم شهید در اکثر تیپ ها، لشگرها، گردان ها و در میان رزمندگان به فعالیت ها تبلیغی می پرداخت و حضوری چشمگیری داشت؛ این شهید بزرگوار مراوده بسیار با شهید محراب شهید صدوقی داشت و در تیپ الغدیر، لشگر امام حسین(ع) و لشگر علی بن ابی طالب در میان رزمندگان نقش درخشانی داشت.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: شهید حجت الاسلام والمسلمین شهید جنترانی یک انسان مجاهد در راه خدا بود و از خصوصیات ایشان دائم الوضو بودن و از ویژگی دیگر این شهید این بود که نمازهای یومیه را در جوار حضرت معصومه(س) در طول شبانه روز اقامه می کرد.

 

همرزم شهید جنترانی گفت: این شهید  به دست امام خمینی(ره) معمم شد و تا آخر عمر خویش عمامه ای که امام آن را بر سر ایشان نهاده بود بدون وضو دست نمی‌گرفت و در درس امام خمینی(ره) بدون وضو حاضر نمی شد.

 

وی در ادامه افزود: شهید حجت الاسلام والمسلمین جنترانی با شهدایی از جمله شهید خرازی، ردانی پور و میثمی انس بسیار داشت و مصداق یک انسان کامل و یک روحانی کامل بود.

 

حجت الاسلام رضوی مهر به اعتقاد بسیار این شهید بزرگوار در خصوص مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار وقتی به مناطق جنگی عزیمت می کرد از همان مناطق خاک آن منطقه را به قم می آورد و از آن مهر نماز درست می کرد و همیشه این سخن را زمزمه می کرد که برای رسیدن به تربت کربلا باید تربت شهدا را استشمام کرد.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد و گفت: شهید حجت الاسلام و المسلمین جنترانی قبل از شهادتش در داخل منزل خود گودالی را شبیه به قبر تهیه کرده بود و کفنی را تهیه کرده بود و داخل قبر می خوابید و به تلقین و مناجات خواندن مشغول بود و همواره می گفت: اگر جنازه من برنگشت، بدانید خداوند من را به عنوان قربانی دین خود قبول کرده است.

 

وی در پایان افزود: شهید محمد علی جنترانی که ملقب به مهدی صبوحی شده بود، یک انسان کامل، روحانی فاضل و یک ولایتمدار واقعی بود.

 

لازم به ذکر است: شهید جنترانی اعزامی از استان اصفهان با جمعی از اعزای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنگ اعزام و در عملیات بدر و در منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید./978/ت302/ی

ارسال نظرات