۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۳۰۹۴
با حضور رییس قوه قضاییه؛

هفدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید در مشهد برگزار می‌شود

اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، با حضور رییس قوه قضاییه از ۹ تا ۱۲ شهریورماه امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
رییس قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هفدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، یزدان عشیری اظهار داشت: بزرگ‌ترین اجتماع و گردهمایی استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای خراسان رضوی (صبا) برگزار می‌شود.

عشیری با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس با حضور اساتید، چهره‌های علمی و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه‌های جنگ نرم و حلقه‌های علمی و صالحین افزود: گردهمایی امسال با محوریت «اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین‌المللی‌شدن قدرت جمهوری اسلامی» نیز در قالب کارگروه‌های هشتگانه تخصصی و نشست‌های فرهنگی خانواده‌های اساتید دانشگاه‌ها و مجمع نخبگان برپا می‌شود.

به گفته وی مهمترین محورهای اجلاس شامل «اقتصاد مقاومتی و استقرار مدیریت جهادی»، «اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان»،«اقتصاد مقاومتی و هویت ملی»، «اقتصاد مقاومتی و تجربه‌های جهانی»، «اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد»، «اقتصاد مقاومتی و الزمات فرهنگی»، «اقتصاد مقاومتی و عملکرد دولت»، «اقتصاد مقاومتی و الزمات تولید ملی» است.

وی با اشاره به گستردگی و جایگاه این رویداد مهم خاطرنشان کرد: اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور  گسترده‌ترین حرکتی علمی و پژوهشی  و اجتماعی است که در سطحی بالا با حضور اندیشمندان و نخیگان و استادان و با طرح مهم‌ترین و راهبردی ترین مباحث و موضوعات ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) به اجرا در می‌آید.

عشیری خاطرنشان کرد: حضور بیش از 2هزار استاد دانشگاه به همراه خانواده‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اهدافی که سازمان برای ادوار مختلف اجلاس طراحی می‌کند، دستاوردهای گسترده‌ای دربر خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر بسترهای علمی و تخصصی- نشست‌های تخصصی – کارگروه‌های پژوهشی و گردهمایی و جلسات هم اندیشی پیرامون عالی ترین اهداف بسیج اساتید کشور و نیازهای فرهنگی و اجتماعی- برنامه‌های زیارتی-عبادتی و تفریحی نیز برای اساتید در نظر گرفته می‌شود.

عشیری از برگزاری نشست سالانه رؤسای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این اجلاس خبر داد و افزود: بی‌شک، برگزاری این اجلاس می‌تواند در تقویت پیوند‌ها و تعاملات بین اساتید بسیج دانشگاه‌ها نقشی اساسی ایفا کند.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این اجلاس را تقویت پیوند و تعامل میان اساتید بسیجی کشور دانست و گفت: بخشی از برنامه‌های اجلاس هفدهم برای تقویت و ارتقای دانش عمومی اساتید و همچنین انجام سخنرانی در موضوعات مهم روز از جمله ضرورت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، موضوعات و جنگ‌های منطقه، آسیب‌شناسی گروه‌های تکفیری و داعش و مباحث مرتبط با الزامات اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه حضور اساتید برجسته، مقامات و مدیران لشکری و کشوری، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها وغیره، همگی از برکات حضور آقا امام رضا(ع) حاصل می‌شود، افزود: دستاورد این اجلاس با توجه به زمان برگزاری و نزدیک‌شدن به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از طریق اساتید در طول سال، جاری و ساری می‌شود.

وی گفت: اجلاس مشهد با توجه به رویکردهای علمی و تحلیلی و همچنین به تأسی و تبعیت از پیام سال مقام معظم رهبری اهداف و برنامه‌های خویش را پی‌ریزی کرده و در همین راستا با توجه به ضرورت‌های مورد نیاز کشور، منطقه و جهان اسلام، کارگروه‌های متعدد تخصصی و موضوعی و نشست‌های سخنرانی برای اساتید پیش‌بینی می‌شود که امسال ساختار محتوایی اجلاس در قالب واکاوی موضوع اقتصاد مقاومتی و موانع و افق‌های پیش رو طراحی و ترسیم شده است.

عشیری اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مانور علمی، سیاسی و اجتماعی بتواند فضایی را فراهم آورد تا اساتید بسیجی و سرآمدان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دستاوردهای خوبی را به‌عنوان ره توشه سفر با خود به شهرها و استان‌ها ببرند و تاثیرات و کارکردهای خوب و جریان‌سازی در فضای آموزشی و دانشگاه‌های کشور داشته باشد.

هفدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از 9 تا 12 شهریور 95 با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی بسیجی، فرماندهان شبکه‌های جنگ نرم وغیره در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./934/103/ب3

ارسال نظرات