۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۴۱۵۶
مدیر مؤسسه شمیم خانواده:

شمس الشموس، لقب انحصاری امام رضا است

مدیر مؤسسه شمیم خانواده با اشاره به این که هر زیارت امام رضا(ع)، درجه ای برای زائر است، گفت: ایشان انیس هر نفسی هستند، امام هشتم(ع) نه تنها انیس نفسهای افراد مؤمن هستند؛ بلکه انیس نفسهای دیگر، حتی انسانهای فاجر نیز هستند.
تعویض گل های روی ضریح منور حضرت رضا (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده، شب گذشته، در مراسم جشن ضامن آهو که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه شمیم خانواده برگزار شد به القاب امام رضا(ع) و آداب زیارت پرداخت.

وی ابراز کرد: خادمان امام رضا(ع) تنها کسانی نیستند که در حرم آقا هستند؛ بلکه هر کسی می تواند نیت کند و خادم آقا باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام رضا(ع) می فرمایند:« رَحِمَ اللّهُ عَبدًا أحيا أمرَنا . فَقُلتُ لَهُ : فَكَيفَ يُحيي أمرَكُم ؟ قالَ : يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ ، فَإِنَّ النّاسَ لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ خدا بيامرزد بنده اى را كه امر ما را زنده كند. گفتم: چگونه امر شما را زنده كند؟ فرمود: دانشهاى ما را فراگيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم زيبايي‌هاى سخنان ما را مى‌دانستند، از ما پيروى مى كردند.»، اگر مردم زیبایی کلام اهل بیت(ع) را درک کنند، از ایشان تبعیت می کنند.

مدیر مؤسسه شمیم خانواده اظهار کرد: چه خوب است که در محضر امام زمان(عج) باشیم و پرسش و پاسخ داشته باشیم. دعا کنید تا زودتر فرج ایشان محقق شود.
 

فریاد رسی به ستمدیدگان، گرامی ترین صفت است
پزشکی افزود: از خداوند بخواهیم ما را موفق به احسان بفرماید، در روایت آمده است که «بزرگ‏ترين و گرامی ‏ترين صفتها، نيكی كردن به ديگران و فريادرسی غم‏ديدگان و تحقّق بخشيدن به آرزوی آرزومندان و اميد اميدواران و افزون ساختن دوستان در زندگی است.».

وی به شکر گذاری نعمتها اشاره و ابراز کرد: خدا را شاکر باشیم که به جای مردم یمن نیستیم که زیر بمباران سعودیها باشیم. ما نمی توانیم مدافع حرم خانم حضرت زینب(س) باشیم، اما می توانیم از ستمدیدگان دادرسی کنیم و با زبان دعا کنیم و نجات آنها را بخواهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما می توانیم زبان خود را مدیریت کنیم و مانند بقیه که می گویند که چرا باید برای دفاع برویم و چرا باید سرمایه های کشور به کشور دیگر برود، سخن نگوییم.
با تکیه بر شیعه بودن، خلافی انجام ندهید

مدیر مؤسسه شمیم خانواده اظهار کرد: امام رضا(ع) می فرمایند:« مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا هیچ کدام از ایـن دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود.».

پزشکی افزود: مبادا به تکیه این که شیعه هستیم، خلافی انجام دهیم و بگوییم خدا را می بخشد، از خداوند بخواهیم تا محبتی در دل ما ایجاد کند که این محبت را در مسیر بندگی قرار دهیم.
 

هر زیارت امام رضا(ع)، درجه ای برای ماست
وی به آداب زیارت امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: زیاد به زیارت امام رضا(ع) بروید که هر زیارت برای ما درجه ای است.

پزشکی افزود: وقتی وارد حرم امام رضا(ع) می شوید، آیه 81 سوره اسرا را بخوانید. یکی از زیارتهایی که می خوانیم زیارت وارث است، زمانی که می گوییم «السلام علیک یا وارث نوح نبی الله»، از امام رضا(ع) بخواهید تا ما را در کشتی ولایت سوار کند؛ چرا که هر کس سوار کشتی ولایت باشد، نجات پیدا می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که می گوییم «السلام علیک یا وارث عیسی روح الله»، از امام رضا(ع) بخواهیم همانگونه که حضرت عیسی(ع)، انسانها را شفا می داد، ما را از جهل برهاند و به علم برساند.

پزشکی به احترام به زائر امام رضا(ع) سفارش کرد و گفت: آقا، زائران را ویژه دوست دارند، هر اندازه به زائر محبت داشته باشید، به طور حتم، نگاه حضرت را داریم.
 

شمس الشموس، لقب انحصاری امام رضا(ع) است
وی گفت: امام رضا(ع) عالم آل محمد و جلوه نام علیم خداوند سبحان هستند. ایشان از پنهان و آشکار، آگاه هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ایشان فرحه القلوب هستند و قلبها را شاد می کنند و همه از ایشان راضی هستند.

مدیر مؤسسه شمیم خانواده به القاب امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: یکی از القاب امام رضا(ع)، شمس الشموس است. این لقب انحصاری امام رضا(ع) است. از امام(ع) بخواهیم تا وجود ما را روشن کند.
 

امام رضا(ع)، انیس هر نفسی هستند
پزشکی افزود: امام رضا(ع) انیس النفوس هستند، ایشان انیس هر نفسی هستند، امام هشتم(ع) نه تنها انیس نفسهای افراد مؤمن هستند؛ بلکه انیس نفسهای دیگر، حتی انسانهای فاجر نیز هستند.

مدیر مؤسسه شمیم خانواده گفت: یکی از القاب امام رضا(ع)، معین الضعفاست، هر کس به سمت امام رضا(ع) برود، دست خالی بر نمی گردد؛ هر گرفتار گشایش طلبد از در او، هر پریشان به حضورش به تمنا برسد، بی جواب از در خانه نیاید هرگز، هر سلامی که به آن درگه والا برسد.

گفتنی است مؤسسه شمیم خانواده در حوزه های فرهنگی، آموزش و پژوهش در بخش دختران و بانوان فعالیت می کند.

لازم به ذکر است این مؤسسه فعالیت رسمی خود را از سال 93 شروع کرده است و فعالیت خود را در بخش پسران و زوجین و  تعاملات رسمی با ادارات و ارگانهای دولتی توسعه داده است.

موسسه فرهنگی- دینی شمیم خانواده آسمانی(دختران آسمان)، سعی کردده است به منظور شکوفایی و پرورش استعدادهای مذهبی و فطری نوجوانان و جوانان در فضایی صمیمانه و دلنشین و متفاوت با محیط های آموزشی و الزامی از جمله مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها مبادرت به تشکیل دوره های آموزشی و پرورشی در سطوح مختلف کند.

هدف و چشم انداز این موسسه، تربیت دینی دختران و پسران  این مرز و بوم در جهت آماده کردن آنها برای حیات طیبه است و همان طور که مقام معظم رهبری تبلیغ و ابزارهای تبلیغ را بخش ابزاری ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان نمودند، سعی می کند تا با گامی هر چند کوچک و به اقتضای توان خود در بخش ابزاری، زمینه های لازم را برای تحقق بخشیدن حقیقی در ایجاد سبک زندگی بردارد./1309/202/ب3

ارسال نظرات