۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۵۳۲
امام جمعه سراب:

دولت در حوزه فرهنگ کاری نکرده است/ برجام خسارت محض بود

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ، گفت: دولت در حوزه فرهنگ توفیقات چندانی نداشته است، حقیقت این است که در حوزه فرهنگ در این دولت و دولت قبل کاری انجام نشده است.
امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در چند حوزه توفیقاتی داشت به ویژه در حوزه بهداشت و درمان که عموم مردم به ویژه پزشکان از آن منتفع شدند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت گامهای ارزنده و چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان برداشته شد که امیدواریم این طرح به اهداف مورد نظر برسد و تکامل یابد، این طرح باید به صورت کامل و دقیق اجرایی شود و ضعف های آن نیز کاسته شود تا به نتیجه لازم دست پیدا کند.

امام جمعه سراب درباره برجام و نتایج آن در کشور، ادامه داد: در مورد اظهار نظر در مسأله برجام بهتر است به سخنان رهبر انقلاب استناد کرد که ایشان از برجام تعبیر به خسارت محض کردند، تا کنون نتیجه ملموسی در زندگی مردم در برجام ندیدیم، البته امید است در آینده چیزی از برجام عائد کشور شود.

امام جمعه سراب در مورد مسأله کاهش تورم در کشور که دولت آن را بارها اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: دولت ادعا دارد که تورم کنترل شده است، اما حقیقت این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است، زمانی که مردم قدرت خرید ندارند طبیعی است که تورمی نیز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور، ادامه داد: امروز در شرایط اقتصادی بدی هستیم به طوری که مردم از پرداخت اقساط وام های خود عاجز هستند، کارخانه ها رو به تعطیلی است و هر ورز شاهد تعطیلی یک واحد تولیدی و صنعتی هستیم، این شرایط مردم را در شرایط سخت و دشواری قرار داده است.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: دولت در حوزه فرهنگ توفیقاتی چندانی نداشته است، حقیقت این است که در حوزه فرهنگ در این دولت و دولت قبل کاری انجام نشده است، با وجود قانون حجاب، این قانون هنوز ابلاغ نشده و کاری صورت نگرفته است.

وی تلاش دولت و مسؤولان امنیتی را در ایجاد امنیت در جامعه را جهادگونه خواند و تصریح کرد: با توجه به وجود ناامنی در منطقه، ایران اسلامی با تلاش دولتمردان و نیروهای امنیتی و انتظامی به جزیره امن تبدیل شده است، این نشان از اقتدار و قدرت ایران اسلامی است.

امام جمعه سراب با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است، خاطرنشان کرد: ایران اکنون در مرکز عملیاتهای تروریستی منطقه است ولی به برکت وزارت مقتدر اطلاعات کشور قبل از هر اقدام تروریستی در کشور دشمنان نظام و اسلام در چنگال قانون قرار می گیرند که این به برکت مجاهدتهای گمنامان امام زمانی است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری است که در برهه‌ای از زمان تمام جهان در مقابلش قد علم کرد، خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام برای شکست نظام با انواع ترفندها و تحریمها تلاش می کنند و این ماندگاری نظام چیزی جز عنایت خاص امام زمان(عج) نیست.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به عملکرد وزارت امور خارجه در دولت یازدهم، ابراز داشت: عملکرد این وزارت در دولت حاضر بهتر از دولت قبل بود، این دولت با کشورهای جهان تا حدودی تعاملاتی داشته و روابط با کشورهای مختلف در این دولت بهتر بود که امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی در توصیه‌ای به دولت یازدهم، ادامه داد: به دولت توصیه می کنم که رهنمودهای رهبری را در سال آخر جدی بگیرند، بهترین تبلیغ برای دولت عملکرد مناسب است، نباید جنجالهای انتخاباتی دولت را مشغول کند، دولت تا روز آخر کار کنند و بهترین تبلیغ خود را عملکرد مناسب خود بدانند./854/302/ب2

ارسال نظرات