۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۸۶۹
رییس سازمان بسیج اساتید:

آمریکا پاسخ خوبی به هزینه های رییس جمهور برای مذاکرات نداد

صلاحی گفت: رییس جمهور ما چقدر زحمت کشید و از خودش هزینه گذاشت تا آمریکا نزدیک بیاید اما همه می‌دانند که امروز فعالیت هسته‌ای ما مانند ماشینی شده که روشن می‌شود اما کسی نمی‌تواند آن را براند.
سهراب صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در افتتاحیه هفدهمین اجلاس سالانه این سازمان که در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، در تبیین ضرورت برگزاری این اجلاس با محوریت موضوعی «اقتصاد مقاومتی» اظهار کرد: جمهوری اسلامی ظرفیتهایی دارد که ایجاب می‌کند کشور ما به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود.

وی افزود: ظرفیت منطقه غرب آسیا پس از فروپاشی شوروی به گونه‌ای است که دنیا بدون این منطقه خاموش است و تحلیلگران غربی می گویند تا سال 2040 جز این منطقه و روسیه در جای دیگری نفت وجود نخواهد داشت. موقعیت جمهوری اسلامی در این منطقه، موقعیتی است که آمریکا برای مهار آن سه جنگ افغانستان، عراق و سوریه را به راه انداخته است.

صلاحی «رهبری مقتدر» را یکی از بزرگ‌ترین ظرفیتهای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر 10 شاخص برای رهبران نمونه جهان تعیین شود و 10 رهبر برگزیده جهان را با این شاخصها تطابق دهید، خواهید دید که بین رهبر نظام ما با سایر رهبران فاصله معناداری وجود دارد. اقتدار رهبری ما به گونه‌ای است که رییس جمهور روسیه در مقابل ایشان زانو می‌زند و می‌گوید من برای این جلسه به ایران آمده‌ام.

رییس سازمان بسیج اساتید با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ما نیازمند «مدیریت جهادی» و «مبارزه با فساد» است، تصریح کرد: اگر زمان عقد قرارداد کرسنت، جلوی آن گرفته می‌شد، امروز این مقدار هزینه بر ملت تحمیل نمی‌شد. امروز هم اگر به قراردادهای استعماری نفتی نظارت نشود، جرم‌زا خواهد بود.

وی ضمن بازخوانی عداوتهای پایان‌ناپذیر آمریکا علیه ملت ایران، اظهار کرد: رییس جمهور عزیز و محترم ما چقدر زحمت کشید و از خودش هزینه گذاشت تا آمریکا نزدیک بیاید اما همه می‌دانند که امروز فعالیت هسته‌ای ما مانند ماشینی شده که روشن می‌شود اما کسی نمی‌تواند آن را براند.

صلاحی ادامه داد: آمریکاییها با نظام و مردم و آقای روحانی چه کرده‌اند؟ نماینده آقای روحانی را 333 روز پشت دربهای سازمان ملل نگاه داشتند در حالی‌که آقای ابوطالبی ادعای آنها مبنی بر حضور در تسخیر سفارت آمریکا را رد کرده و از این اقدام برائت جسته بود.

رییس سازمان بسیج اساتید با اشاره به سایر کارشکنیهای ایالات متحده آمریکا در مسائل دیپلماتیک مربوط به جمهوری اسلامی تصریح کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی و بلکه در تاریخ این کشور اتفاق نیفتاده بود که وزیر خارجه‌ای 4 بار درخواست ملاقات به وزیر خارجه مفلوک کشور دیگری بدهد و او نپذیرد. آن هم پس از اتفاقات فاجعه منا این‌گونه به آقای ظریف توهین کردند./202/820/ب1

ارسال نظرات