۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۹۳۳
امام جمعه کرمان مطرح کرد؛

ضرورت آشنا کردن زندانیان با مفاهیم دینی و فرهنگی

امام جمعه کرمان گفت: آشنا کردن زندانیان با مفاهیم دین و فرهنگی کار خوبی است اما باید مفاهیمی باشد که متناسب با آنها باشد تا بتواند در روحیه آنها تاثیر بگذارد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، علی اصغر جهانگیر رییس کل سازمان زندانهای کشور صبح امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: کار زندان بانی یک کار بسیار مهم و حساس  است؛ باید به شکلی با زندانیان کار شود که تغییری در زندگی آنها ایجاد شود.

امام جمعه کرمان بیان کرد: آشنا کردن زندانیان با مفاهیم دین و فرهنگی کار خوبی است اما باید مفاهیمی باشد که متناسب با آنها باشد تا بتواند در روحیه آنها تاثیر بگذارد.

وی عنوان کرد: با فضیلت ترین کار نزد خداوند کاری است که سخت و دشوار باشد، مرزبانان و زندانبانان از سختی فراوانی برخوردار هستند و از اجر بالایی برخودار می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: تعلیم مسائل شرعی برای زندانیان یک امر مهم است باید از روحانیان توانمند در این کار کمک گرفته شود و باید در اصلاح زندانیان با دقت بالایی کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسؤولانی که در متن کار هستند دقت لازم در انجام کارها و برنامه ها و اصلاح زندانیان داشته باشند و با وحدت یکدیگر هدفمند کار کنند.

رییس کل زندانهای کشور نیز در این دیدار گفت: سازمان زندانها در جهت اصلاح و تربیت زندانیان فعالیتهای زیادی را در حوزه های مختلف در دست اقدام دارد.

جهانگیر  اظهار کرد: زندان باید به یک فضای فرهنگی و تربیتی اثر بخش تبدیل شود.

وی افزود: با بررسی پرونده زندانیان مشکلات روحی و ضعفهای فرهنگی آنها مورد بررسی قرار گرفته و از سوی مددکاران برنامه ریزی ویژه ای برای آنها ارائه می شود.

جهانگیر با اشاره به اینکه آموزشهای اداره زندانها در حیطه فرهنگی و دینی است، عنوان کرد: این آموزشها در قالب مفاهیم، قرآن، طرحهای فرهنگی و سواد آموزی برای رشد زندانیان انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین برنامه های ورزشی، جهت داشتن جسم سالم و ایجاد محیط فعال و پویا برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

جهانگیر اظهار داشت: برنامه ها و آموزشهای فرهنگی و عقیدتی درون زندان باید، فرد زندانی را برای حضور ثمربخش و سالم در جامعه اسلامی آماده کند./202/972/ب1

ارسال نظرات