۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۳۹۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عالمان بی‌تقوا و عابدان بی‌بصیرت بیشترین ضربه‌ها را به دین اسلام می‌زنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در طول تاریخ عالمان بی‌تقوا، عابدان بی‌بصیرت و پیشوایان ستمکار بیشترین ضربه‌ها را به دین اسلام زده و سبب گرفتاری مسلمانان شده‌اند.
حجت الاسلام یعقوبی - عزاداری روز چهارم ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم عزاداری چهارمین روز ماه محرم در بجنورد، اظهار کرد: بوستان اسلام در طول تاریخ مصیبتهای زیادی را متحمل شده و افراد زیادی با آفتهای مختلف بر ریشه درخت اسلام تیشه زدند تا سیر حرکت اسلام را با چالش مواجه کنند.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) به‌ عنوان باغبان اسلام در طول مدت 23 سال رسالت خود، گلهای معطری همچون سلمان، ابوذر، مقداد و در رأس آنها امیرمؤمنان علی (ع) را پرورش داد؛ به‌ گونه‌ای که اگر مجاهدتها و رشادت های امام علی(ع) نبود، بی‌گمان نهال اسلام در همان ابتدا خشکیده می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بوستان اسلام دچار آفات بسیاری شد که این آفتها سبب ریزش برگها و در برخی موارد سبب سوختن شاخه‌های درخت اسلام شد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده پیامبر(ص) سه طایفه آفت دین هستند که در طول تاریخ ضربه‌های طاقت‌فرسایی به دین اسلام زده و سبب گرفتاری مسلمانان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده حضرت محمد(ص) این سه طایفه شامل علمای بی‌تقوا، عابدان بی‌بصیرت و پیشوایان ستمکار هستند، افزود: این سه گروه حتی از شمر و یزید و دیگر افراد که در به شهادت رساندن امام حسین (ع) دست داشتند، بیشتر به دین اسلام ضربه می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مصلحان جهان در طول تاریخ از دست عالمان بی‌تقوا و به‌ ویژه عابدان بی‌بصیرت خون جگر خورده‌اند، عابدان متحجری که از دین اسلام چیزی نفهمیده‌اند و فقط پیشانی بر خاک ساییدن را پیشه کرده‌اند در حالی که از درد جامعه اسلام بی‌خبرند.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنی‌امیه آفت اسلام بود و با روی کار آوردن رهبران ستمکار، ضربه‌های زیادی بر پیکره اسلام زد و ریشه اسلام را خشکاند که بهترین مصداق این پیشوایان ستمکار روی کار آمدن یزید بن معاویه بود.

وی افزود: تا زمانی که معاویه بر سر کار بود، اوضاع برای قیام علیه ستمهای او ایجاد نشد؛ زیرا معاویه فردی سیاستمدار، مکار، حیله‌گر و شیطان‌صفت بود و با چهره‌سازی و خوب جلوه دادن خود در اذهان عمومی بر مردم حکومت می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: معاویه به‌ صورت علنی با اسلام جنگ نمی‌کرد و کارهای خلاف شرع را در خفا انجام می‌داد، اما یزید بین معاویه در زمان حکومت خود به‌صورت علنی با اسلام مبارزه می‌کرد و کارهای خلاف شرع مبین اسلام را علنی انجام می‌داد اما در عین حال خود را جانشین پیامبر اسلام (ص) می‌دانست و این مصیبت بسیار بزرگی بود.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) در این زمان طاقت دیدن این آفت بزرگ اسلام را نداشت و علیه ظلمهای یزید بن معاویه و برای یاری دین جدش رسول‌الله (ص) قیام کرد و این‌گونه بود که با خون سرخ خود سبب تنومند شدن درخت اسلام شد و با نثار جان خود و یارانش درس اخلاص، ایمان و آزادگی را به جهانیان داد./9314/202/ب2

ارسال نظرات