۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۹۲۴۸
امام جمعه کرمان:

فریب ترفندهای دشمن را نخوریم

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: فریب ترفندهای دشمن را نخوریم، در طول این سالها دشمن از هر طریقی خواسته به کشور ضربه بزند اما به لطف خدا و حضور مردم انقلابی در صحنه ها نتوانسته نقشه های شومش را عملی کند.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان امروز در روز 13 آبان در مصلی این شهر، گفت: روز 13 آبان یوم الله است؛ یکی از روز های بزرگ و سه حادثه مهم در چنین روزی به وقوع پیوست.

وی افزود: در این روز که سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) امام امت عظیم الشأن به کشور ترکیه و بعد به کشور عراق شکل گرفت؛ این تبعید به دنبال اعتراض شدید امام(ره) علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون در کابینه اسدالله علم صورت گرفت و بعد هم مجلس شورا و ثنا رسید.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: امام راحل در مقابل رژیم ایستادگی کردند؛ علمای تقلید هم با حضرت روح الله همراهی کردند و ایشان در برابر این موضوع بسیار ناراحت بودند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: چند وقت کوشش کردند که این مسأله رسانه ای نشود و ملت به طور دقیق از این نشست و برخاست بی خبر باشند، عنوان کرد: امام امت از تمام علمای دین از قم، شیراز، تهران و در بلادهای دیگر عراق کمک خواستند تا این خیانت رژیم جبار دیده شود و نهایتا امام (ره) را تبعید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: شجاعت و بصیرت سبب شد تا ایشان که مرد مخلص خدا و فقیه عالیقدر و بزرگوار در گرمای بالای نجف زندگی کنند و طبق فرمایش ایشان که فرمودند: من راحت باشم در حالی که جوانان خون می دهند.

وی تاکید کرد: وقتی که خبر شهادت مرحوم آقا سید مصطفی را به ایشان دادند امام(ره) آرامش خویش را حفظ کردند و مثل تمام تشییع جنازه دیگران در تشییع جنازه فرزند خویش حضور پیدا کردند، و ایشان هیچ وقت در مورد فرزند خویش کلمه شهید را به کار نبردند؛ در حالی که ایشان فرموده بودند: من امید داشتم که فرزندم برای اسلام مفید باشد؛ و مراتب علمی حاج آقا مصطفی در فقه، اصول و تفسیر مشخص بود.

امام جمعه کرمان افزود: این روز مصادف است با شهادت دانشجویان مسلمان که در دانشگاه اجتماع و برای امام(ره) و آرمانهای ایشان حضور پیدا کردند؛ که برای دین و انقلاب این دانشجویان، نخبگان و دانش آموزان مکتب ایشان سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: در 13 آبان 58 بعد از پیروزی انقلاب، انقلاب بزرگتر از انقلاب اول شکل گرفت؛ دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند، امام امت فرمودند: این انقلاب دوم از انقلاب اول مهمتر و بزرگتر است؛ ابهت استکبار با تسخیر درهم شکست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه کرمان در پایان گفت: فریب ترفندهای دشمن را نخوریم در طول این سالها دشمن از هر طریقی خواسته به کشور ضربه بزند اما به لطف خدا و حضور مردم انقلابی در صحنه ها نتوانسته نقشه های شومش را عملی کند؛ آمریکا نمی تواند تمام مشکلات را حل کند رژیم هایی که نوکر آمریکا بودند چه به حالشان آمد جز نابودی، ملت ما فهیم و دانا هستند؛ جامعه روحانیت و جوانان باید روشنگری کنند و مردم را در امور قرار دهند./202/972/ب1

ارسال نظرات