۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۳۵۶۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

برجام، چهره در اسارت صهیونیسم مقامات آمریکایی ها را آشکار کرد

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این‌که برجام چهره واقعی آمریکا که در اسارت صهيونيزم بين ‏الملل و غول هاى وحشى سرمايه‏ دارى يهودى است را آشکار کرد، گفت: تصوربازى بُرد-برد و معامله پاياپای با نافرجامى برجام بر اثر بدعهدى آمريكاى رنگ باخت، البته برابر تجربه هفت دهه ای ایرانیان ناگفته پیدا بود.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جلسه کرسی آزاد اندیشی در سالن اجتماعات این حوزه با بیان اینکه برجام چهره واقعی آمریکا که در اسارت صهيونيزم بين ‏الملل و غول هاى وحشى سرمايه‏ دارى يهودى است را آشکار کرد، اظهار داشت: تصوربازى بُرد-برد و معامله پاياپای با نافرجامى برجام بر اثر بدعهدى آمريكاى رنگ باخت، البته برابر تجربه هفت دهه ای ایرانیان ناگفته پیدا بود.

وی با بیان اینکه هدف اصلى‏ از مذاکرات هسته ای، تغيير در رفتار و ذائقه مردم ايران و سپس تغيير در مواضع و در نهايت براندازى جمهورى اسلامى بود، افزود: ملت به‏ عنوان يك تجربه، به مذاكرات هسته ‏اى نگاه خواهد كرد تا ببيند آمريكایی ها در عمل چكار خواهند كرد و حالا مشخص شده كه آن‏ها برخلاف وعده ‏هاى خود، هم‏چنان به توطئه و فريب مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان اینکه متأسفانه علیرغم اين نافرجامی در برجام، برخى در داخل نيز مانند خارج، از برجام هاى 2 و 3 خبر دادند، تصریح کرد: ما در برجام یک تا به اینجا ثمره ای ندیده ایم و برای آن هزینه های سنگینی متحمل شده ایم اما طرف مقابل ما در مقابل بدعهدی های زیادی کرده است با وجود این چرا امروز عده ای از برجام ۲ و ۳ سخن می گویند. دولتمردان ما باید بدانند ما از ابتدا برجام را مشروط پذیرفته بودیم و امروز در صورت بدعهدی ۵+۱ باید در اجرای آن تجدید نظر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: به فضل الهى زمينه‏ هاى قطع سر مار زهر آگین استكبار به رهبری آمريكا، در جريان تبليغات انتخابات و به ‏ويژه مناظره‏ هاى دو نامزد رياست جمهورى آمريكا فراهم شده است، واقعيت ‏هايى كه متأسفانه در برخى رسانه ‏هاى داخلى كشور، انگيزه‏اى براى نشر آن نم‏ي یابيم.

استاد حوزه علمیه مازندران فزود: ۲۰ تريليون دلار بدهى آمریکا، احمق بودن سیاستمداران آمریکا، فقر و بیکاری در آمریکا، بی سابقه بودن میزان قتل در آمریکا واقعيت هایی است كه از آن در رسانه ‏هاى امپرياليستى غولى ساخته ‏اند، حال چگونه می توان به نظامى اميد بست كه خودش در درونش با چالشهاى جدى و بعضاً غيرقابل حل مواجه است و البته بايد باور داشت كه آمريكا، ابرقدرت خيالى بيش نيست.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به زمزمه های افتتاح دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: بر اساس برخى خبرهاى منتشره در رسانه‏ هاى مكتوب و مجازى، دولت و اتحاديه اروپا در صدد افتتاح دفترى براى اتحاديه مذكور در تهران هستند و معاون وزير خارجه اعلام کرد در چند ماه آينده اين‏كار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: چندى پيش نيز «قانون گسترش روابط با ايران» در پارلمان اروپا به تصويب رسيد كه شروط آن براى هر ايرانى شرم ‏آور خواهد بود. روزهاى گذشته نيز رسانه‏ هاى اصلاح ‏طلبان ضمن پرداخت مشتاقانه به موضوع، سياست آمريكاستيزى را نيز ترك‏ برداشته اعلام كردند اما آنچه مسؤولان مربوطه به آن در افكار عمومى نمی‏پردازند چرايى ايجاد اين دفتر است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان اینکه اكنون كشورهاى اروپايى در ايران داراى سفارت هستند و تعاملات با آنان برقرار است، عنوان داشت: حال بايد پرسيد ما در رابطه با اروپا چه خلأیى داريم كه با اين دفتر درصدد پركردن آن هستيم؟ آنان نياز به گشايش اين دفتر دارند يا ايران؟ نياز ما نسبت به اروپا معمولاً بده ‏و بستان ‏هاى اقتصادى است. تكنولوژى آنان از يك‏سو و فروش نفت و چند كالاى ديگر ما عمده اين بده‏ و بستان است. اما اتحاديه اروپا هم اين‏گونه فكر می ‏كند؟

وی با اشاره به دلایل افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران بیان کرد: اولین دلیل حمايت حقوق بشرى از مخالفان نظام، منكران قصاص اسلامى، هم جنس ‏گرايان و تلاش براى هم طرازى اين شاخص‏ ها با غرب است.

حجت الاسلام تقی پور در ادامه با اشاره به دلیل دوم در افتتاح دفتر اتحادیه اروپا عنوان داشت: شخصيت‏ پردازى يكى از سياست‏ هاى غرب براى جوامع شرقى است كه معمولاً با بورس‏ هاى تحصيلى، جوايز به‏ اصطلاح بين‏ المللى و شناساندن افراد همسو در رسانه ‏ها انجام مى‏ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در اين بخش حاميان دموكراسى و حقوق بشر غربى از طريق دفاتر مذكور شناسايى و امر شخصيت ‏پردازى يا آموزش انجام مى‏ شود، ادامه داد: بورس‏ هاى تحصيلى و شكار نخبگان نيز بخشى از اين مأموريت است.

وی با اشاره به دلیل سوم و چهارم خاطرنشان کرد: تبيين و تحميل استانداردهاى حيات سياسى اجتماعى غرب به‏ عنوان «استانداردهاى جهان شمول» بخشى از مأموريت اين دفتر خواهد بود. به‏ طور مثال دولت سازندگى پيشگيرى از مواليد را پذيرفت تا بانك جهانى و صندوق بين‏المللى پول به وى وام بدهد./950/202/ب3

ارسال نظرات