۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۶۵۲۷۶
کارشناس سیاسی:

حُسن برجام اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است

کارشناس سیاسی گفت: حُسن برجام اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای جهانیان و پشیمانی برخی افراد داخلی در برقراری ارتباط دوباره و اعتمادسازی به آمریکا است.
برجام

بهمن شهریاری، کارشناس سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحریم های 10 ساله گفت: به مدد برجام، تمدید تحریم ها به مدت 10 سال صورت گرفت در حالی که پیش از آن هر پنج سال تمدید شده بود و در این باره نباید از آمریکا جز دشمنی انتظار دیگری داشت.

کارشناس سیاسی با بیان این که همگان و حتی ملت ها از دست خون آلود رؤسای جمهور آمریکا در سرکوبی آزادی خواهان آگاه هستند، ابراز داشت: حُسن برجام اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای جهانیان و پشیمانی برخی افراد داخلی در برقراری ارتباط دوباره و اعتمادسازی به آمریکا است.

این فعال فرهنگی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا خاطرنشان کرد: افرادی که به آمریکا اعتماد و به ولایت پشت کردند با برجام دچار ضرر شدند و بی اعتمادی و عدم عمل آمریکا به وعده های خود بر همگان آشکار بود که متأسفانه باز هم شاهد اعتماد مسؤولان بودیم.

شهریاری عدم بی اعتنایی دولت نسبت به نقض متعدد برجام از سوی آمریکا را خواستار و اظهار داشت: آمریکا باید در جامع بین المللی محاکمه و به ملت ایران و پنج کشور طرف دیگر برجام پاسخ دهد.

وی شکایت دولت به دادگاه بین المللی لاهه در زمینه نقض برجام از سوی آمریکا را خواستار و ابراز داشت: دولت هم باید پاسخ تعطیلی فعالیت های هسته ای، از کارماندن دانشمندان هسته ای و نادیده گرفتن پیشرفت های هسته ای را بدهد و نباید به سادگی از چنین مسأله ای بگذرد.

کارشناس سیاسی ورود کمیسیون رصد برجام و کمیسیون عالی امنیت ملی درباره مسأله برجام را خواستار و گفت: دولت در زمینه یارانه ها اقدامات لازم را برای تعیین تکلیف آنها انجام داده است اما در برابر میلیاردها دلاری که در مسأله برجام و بتون ریزی در قلب رآکتور هسته ای نادیده گرفته شده است، هیچ اقدامی انجام نداد.

این فعال فرهنگی با اشاره به حاشیه رانده شدن حقوق های نجومی اظهار داشت: بهترین و کوتاه ترین راه حل برای دولت در زمینه برجام، عذرخواهی از ملت و جبران کاستی ها است./303/9456/ب1

ارسال نظرات