۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۶۷۶۱۵
با حضور مدیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان؛

ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی افتتاح شد

همزمان با برگزاری اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان، ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی در بجنورد با حضور مدیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان به بهره‌برداری رسید.
افتتاح ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ظهر امروز و در دومین روز اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ساختمان جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی در بجنورد افتتاح شد.

در این مراسم حجج ‌اسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و سیّد مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و شماری از روحانیان و مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان خراسان شمالی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این آیین با ارائه گزارشی از روند احداث این ساختمان، اظهار کرد: ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با زیربنای 2 هزار و 400 مترمربع در شش طبقه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار احداث این ساختمان سه میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: تمامی این اعتبار از محل منابع حوزه علمیه خراسان تأمین شده است.

به گفته دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، عملیات احداث ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی خردادماه سال 94 آغاز شد و پس از گذشت مدت 18 ماه با تکمیل ساختمان، امروز به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مورد نظر رهبر معظم انقلاب به‌ خوبی رعایت شده به‌گونه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل اعتبار هزینه شده ساخته شده و تمام صرفه‌جویی‌های ممکن در زمینهٔ ساخت مناسب و باکیفیت آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران و نیروهای اجرایی پروژه، ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان شمالی را با روحیه جهادی و در مدت‌زمان اندکی به اتمام رساندند.

گفتنی است، اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان به میزبانی بجنورد، مرکز خراسان شمالی، با رویکرد تحول در حوزه علمیه و با شعار «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 24 و 25 آذرماه با حضور دبیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مدیر حوزه علمیه خراسان و مدیران مدارس علمیه سراسر استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار شد.

حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات