۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۸۵۶۳
دبیر جشنواره ترنم بیداری:

تغییر ذائقه مخاطبان هدف جشنواره ترنم بیداری است

دبیر سومین جشنواره سراسری آوا‌ها و سرودهای حماسی بسیج گفت: ما بر آن هستیم تا با افزایش تولیدات، علاوه بر فعالیت در عرصه مقابله با جنگ نرم، ذائقه مخاطبان را نیز تغییر دهیم.
ترنم بیداری

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر سومین جشنواره سراسری آوا‌ها و سرودهای حماسی بسیج «ترنم بیداری»، گفت: فعالیت این جشنواره از حدود دو ماه به اعلان فراخوان آغاز شده و در این مدت بیش از 500 اثر شاخص به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های موسیقی نواحی، پاپ، ردیف دستگاهی، اقوام و بخش مدافعان حرم ارسال شده است.

علیرضا پاشایی، با بیان اینکه 30 اثر در ژانرهای مختلف تقدیر می‌شوند، افزود: در این جشنواره از رضا رویگری مرحوم مجتبی میرزاده و پرویز طاهری و جمشید جم، چهره‌های شاخص هنر انقلاب تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. همچنین تمامی گروه‌ها پس از پایان جشنواره بازبینی‌شده و کارگاه آموزشی متناسب با سطح کیفی گروه‌ها تعریف می‌شوند تا در جشنواره چهارم شاهد آثار بهتری ازنظر نوع و حجم کمی باشیم.

وی به دستاوردهای برگزاری این سه دوره جشنواره اشاره و بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد این جشنواره معرفی آن به‌عنوان رویدادی فرهنگی است که طی آن هرساله تعدادی اثر شناسایی و در چرخه اقتصاد هنر و گروه‌های ارزشی قرار می‌گیرند. این روند رفته‌رفته مسیر کشف و شهود را در عرصه هنر انقلابی به دنبال خواهد داشت.

دبیر جشنواره «ترنم بیداری» گفت: معرفی هنرمند انقلابی و هنر در طراز انقلاب در همه ردیف‌ها و ارتقاء سطحی هنر به اقتصاد هنر از اهداف عمده این نوع جشنواره است. ما بر آن هستیم تا با افزایش تولیدات، علاوه بر فعالیت در عرصه مقابله با جنگ نرم، ذائقه مخاطبان را نیز تغییر دهیم./872/102/ب3

 

ارسال نظرات