۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۲۲۷
آیت الله علم الهدی:

گزارش رشد 7/4 درصدی اقتصاد کشور برای مردم باورپذیر نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این که بگویید در مدت شش ماه 7/4 درصد رشد اقتصادی داشته ایم در حالی است که پیشرفته ترین کشورهای دنیا در شش ماه اینقدر رشد نمی کنند، همه تعجب می کنند؛ این باید مستند باشد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به آزادسازی شهر حلب سوریه از دست تروریست های تکفیری، اظهار کرد: شکست آمریکا در حلب، عمیق تر از شکست های گذشته آن ها در طول عمر انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: آمریکا آمد تا سوریه و عراق را تجزیه کند و بخش های جدا شده از این دو کشور را با هم ضمیمه کند تا اسراییل دومی درست کند و حاکمیت آن را به دست کسانی بدهد که به مراتب سنگدل تر از صهیونیست ها هستند و هر کار می خواهد در منطقه بکند و در واقع حیات خلوتی داشته باشد تا هر جنایتی خواست انجام دهد اما سرپنجه مستشاری نظامی ایران و سینه ستبر رزمندگان مدافع حرم آمریکا را به خاک ذلت نشاند.

مشکلات معیشتی مردم به حد غیر قابل تحمل رسیده است

وی با اشاره به این که وجهه بین المللی جمهوری اسلامی با توجه به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح بسیار درخشان است، نسبت به شرایط داخلی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: اوضاع معیشتی و بعضی ناهمواری های زندگی برای اقشار آسیب پذیر که قابل علاج است، متأسفانه روز به روز در حال افزایش است و به جایی رسیده که دیگر قابل تحمل نیست.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: رکود و بیکاری از یک طرف و گرانی و کاهش ارزش پول ملی ما در مقایسه با دلار از طرف دیگر مردم ما را محاصره کرده و عزیزان مسؤول ما باید توجه داشته باشند که مردم هوشیار و بیدار هستند و اگر می خواهند چیزی به مردم بگویند، لااقل مستند و مستدل بگیوند تا مردم قانع شوند.

رشد 7/4 درصدی اقتصاد برای مردم باورپذیر نیست

امام جمعه مشهد مقدس افزود: الگوی نظام اسلامی ما، نظام حکومت علی(ع) است که در آن هم امیرمؤمنان(ع) از مردم و مستمندان خبر داشتند و می فرمودند «هیهات که من شب سیر بخوابم اما گرسنه ای در حجاز و یمامه گرسنه به سر ببرد» و هم مردم از خدمات حکومت خبردار شوند. این لازمه نظام علی وار است اما گزارشی که به مردم داده می شود، باید برای آن ها باورپذیر باشد.

وی تصریح کرد: این که بگویید در مدت شش ماه 7/4 درصد رشد اقتصادی داشته ایم، در حالی است که پیشرفته ترین کشورهای دنیا در شش ماه اینقدر رشد نمی کنند. همه تعجب می کنند؛ خب این باید مستند باشد. مردم ما باسوادند و می فهمند. سپس آقای وزیر می آید توجیه کند که «علت این رشد، فروش نفت بوده است.» اگر فروش نفت رشد اقتصادی است، عربستان سعودی رشد اقتصادی اش از همه دنیا بالاتر است. ضمن این که پول حاصل از فروش نفت ما هنوز در خارج از کشور مانده و آمریکا نمی گذارد این پول ها وارد کشور شود.

مسؤولان بدانند که مردم باسواد هستند

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مشکل ما در فروش نفت نبود، مشکل ما در انتقال پول نفت به داخل کشور و صرف آن برای اقتصاد کشور بود. همین دو سه روز پیش آمریکا یک بانک ایتالیایی را به خاطر معامله با ایران تحریم کرد. در این شرایط پول نفت چطور وارد کشور شود؟ مسؤولان ما دروغگو نیستند اما مبادی خبر که این گزارش را به مسؤولان می دهند، حساب کنند که مسؤولان می خواهند این گزارش را به مردم بدهند و مردم ما باسوادند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه و دانشگاه های ما پیچیده ترین مسائل اقتصادی را می خوانند و در نتیجه مسؤولان به گونه ای گزارش ندهند که نیاز باشد آن را توجیه کنند. امیدواریم عزیزان ما با اخلاص و صفای کاملی که دارند، در برخورد با مردم این اخلاص را نشان دهند چرا که مردم ما مردمی هستند که نه تنها روی زمین مانند آن ها وجود ندارد، بلکه به تعبیر امام راحل، پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) هم مانند این مردم را نداشتند.

رفتار مسؤولان نباید مردم را نسبت به نظام اسلامی مسأله دار کند

وی به خاطره ای از امام راحل اشاره و اظهار کرد: ما به اتفاق مرحوم آیت الله مهدوی کنی و تعدادی از علمای تهران خدمت امام(ره) رسیده بودیم و جلسه ما با ایشان طول کشید. تعدادی از رزمندگان برای زیارت امام و اعزام به جبهه به حسینیه آمده بودند و وقتی جلسه طول کشید، شروع به شعار دادن کردند. ما متوجه شدیم که امام حال شان منقلب شده و سکوت کردند و سپس فرمودند «اگر ده نفر از این رزمندگان در کنار امیرمؤمنان(ع) بودند، حق ایشان غصب نمی شد.» این مردم بهترین مردم هستند.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: ناسازگاری های اقتصادی، مردم را نه تنها در برابر دولت بلکه در برابر نظام مسأله دار می کند و ما نباید کاری کنیم که این اتفاق بیفتد./201/820/ب1

ارسال نظرات