۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۴۹۷
مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی:

سوق دادن نسل جوان به سمت اینترنت پاک در جامعه ضروری است

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بر لزوم سوق دادن نسل جوان به سمت اینترنت پاک و استفاده از فضای مجازی سالم تأکید کرد.
اینترنت، فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام اباذر بیگی در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: لازم است که نسل جوان کشورمان همین طور استان را به سمت استفاده از اینترنت پاک و فضای مجازی سالم سوق دهیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم صیانت از امنیت روحی و روانی جوانان جامعه، ادامه داد: تعاملی با مشاوران سازمان بهزیستی در این زمینه شکل گرفته است که امیدوار هستیم از ظرفیت کانون‌های مساجد در این زمینه به بهترین شکل استفاده شود تا برای سلامت فکری و رشد معنوی نسل جدید اهتمام کنیم.

این فعال فرهنگی برگزاری آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی استان و کانون‌های مساجد به همت امور بانوان استانداری آذربایجان غربی موضوع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و برای موثر بودن آن ابراز امیدواری کرد.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه به واسطه تقویت و غنی‌‍‌سازی برنامه‌های کانون مساجد می‌توان برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و قرآنی گام برداشت، گفت: به این ترتیب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام شده است.

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده از اینترنت پاک

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیت‌های عظیمی هستند، ادامه داد: کتابخانه‌ها و مراکز دیجیتالی که اینترنت پاک ارائه می‌کنند محل‌ مناسبی هستند تا اینکه اوقات فراغت نسل جدید سپری شود و دچار آسیب‌های فکری نشوند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تامین کتاب‌های مناسب با نیاز نسل جوان جامعه تاکید کرد و بیان داشت: از این رهگذر می‌توان تا اندازه زیادی از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام بیگی حضور جوانان و نوجوانان در محافل معنوی و مساجد را بهترین درمان برای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست سپس یادآوری کرد: باید زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری جوانان در این محافل را فراهم کنیم تا مقابل آسیب‌های فکری و مشکلات رفتاری مصون بمانند.

استفاده از ظرفیت کارشناسان بهزیستی و کانون‌های مساجد برای تربیت معنوی نسل جوان

این فعال فرهنگی با بیان اینکه می‌توانیم به واسطه استفاده از دانش و تخصص مشاوران بهزیستی به نحوی تلاش کنیم تا جوان جامعه در مقابل آسیب‌های مختلف مصون بماند، یادآوری کرد: تعامل و هم‌افزایی در بین نهادهای مختلف باید ایجاد شود.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه مساجد از منابع انسانی قابل‌توجهی برخوردار هستند، ادامه داد: مسجد یک پایگاه امن اجتماعی قلمداد می‌شود که در زمینه آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی می‌توان از آن استفاده کرد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه می‌توان با همراهی کارشناسان مساجد روح و روان جوانان را در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمنان به معنای واقعی بیمه کرد، گفت: لازمه این امر تمسک جستن به ذخائر غنی و معارف اهل بیت (ع) است./936/101/ب2

ارسال نظرات