۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۳۴۶۶
صبح امروز؛

همایش علما و مبلغان زنجان برگزار شد

همایش ماهانه علما و مبلغان زنجان با حضور جمع کثیری از روحانیان و مسؤولان حوزه علمیه استان برگزار شد.
همایش علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، علی شاهمرادی، کارشناس پلیس فتای زنجان، امروز در همایش ماهانه علما و مبلغان زنجان، با اشاره به ضرورت تشکیل این نهاد امنیتی در فضای مجازی بسیار قبل تر از سال 88، گفت: در دهه 70 و از همان بدو ورود اینترنت به فضای کشور، دنیای دیگری با عنوان دنیای مجازی تشکیل شد که با توجه به گستره اطلاعات وارده در این فضا، می طلبید تا پلیس نیز وارد چنین دنیایی بشود.

وی در ادامه با اشاره به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در کشور در سال های اخیر، اظهار داشت: در کشور ما بیش از 55 درصد مردم به اینترنت دسترسی داشته و از تعداد بیش از 100 شبکه اجتماعی فعال در دنیا، حدود 55 مورد از آنها در ایران مورد استفاده قرار می گیرد که جای بسی تأمل است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به توطئه های صورت گرفته در دنیای مجازی بر علیه کشور، تصریح کرد: توطئه های فراوانی بر علیه کشور ما پس از انقلاب اسلامی از سوی دشمنان شکل گرفته است که از جمله آنان می توان به جنگ تحمیلی و ترور شخصیت ها اشاره کرد.

شاهمرادی در ادامه افزود: اما توطئه های شکل گرفته در سال های اخیر، با هجمه های سال گذشته متفاوت شده و امروزه شکل جدیدتری به خود گرفته است که البته با توجه به ناکامی دشمنان در آن توطئه ها، متأسفانه در هجمه های نرم خود که در فضای مجازی و دنیای اینترنت شکل می گیرد، تا حدودی موفق ظاهر شده اند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از تاکتیک های ضد حمله در مقابل هجمه دشمنان، گفت: متأسفانه ما یاد گرفته ایم که فقط در مقابل حمله دشمنان دفاع کنیم، در حالی که باید از روش های ضد حمله استفاده کرده و ما نیز متقابلا به آنها حمله کنیم، همان کاری که رهبر انقلاب با نوشتن نامه به جوانان اروپایی در دوره فوران توهین به مقدسات اسلامی در اروپا، صورت داد.

کارشناس فضای اینترنت و پلیس فتای زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت مورد توجه قرار دادن بازی های کامپیوتری از سوی خانواده ها، اظهار داشت: طراحی بازی های موهن به مقدسات و طراحی بازی های مستهجن و محرک جنسی از جمله توطئه های دشمنان در فضای جنگ نرم برای آماده سازی نسل های آینده است.

این مقام مسؤول در پایان تأکید کرد: به علت مشغولیت طولانی نوجوانان در فضای بازی های رایانه ای، محیط خوبی برای فعالیت دشمنان ایجاد شده که یکی از اصلی ترین میادین جنگ نرم هم محسوب می شود، و می طلبد تا خانواده ها توجه کافی را به این فضا داشته باشند./202/949/ب1

ارسال نظرات