۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۶۸۷
امام جمعه بیرجند:

نگذاریم دشمنان به استوانه های نظام توهین کنند

امام جمعه بیرجند گفت: حمله کردن به شورای نگهبان و قوه قضاییه از اهداف دشمنان است که برخی ها دارند این اهداف را اجرا می کنند، نباید بگذاریم به استوانه های نظام توهین کنند، این نظام با قدرت و توانی که دارد باقی می ماند.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه, اظهار داشت: این نظام و انقلاب اسلامی بر خون پاک شهدا و اخلاص امام(ره) بنیان گذاشته شده و دارای اهداف زیادی است.

 

وی گفت: ولایت فقیه حافظ اسلام، قرآن، دین و فرهنگ اهل بیت(ع) است، ولایت فقیه در نظام اسلامی یک اصل بزرگی است و نباید کوچکترین مسأله بر علیه ساحت این گوهر گرانبها گفته شود.

امام جمعه بیرجند مکتب نظام اسلامی را بر ایثار دانست و افزود: تا دنیا، دنیا است ما با استکبار و مستکبرین عالم کنار نمی آییم، ماهیت نظام، اصلاح امور و نبود محرومان را از جمله اهداف نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: جامعه اسلامی نباید دچار محرومیت باشد، در هر مکانی که محرومیت وجود داشته باشد آنجا جامعه اسلامی نیست، امروز انقلابی بودن به این است که نگذاریم فردی استخوانش به دلیل محرومیت بشکند.

وی با بیان اینکه استکبار ایران را متهم به دشمن تراشی می کند و به دنبال حل خیانت ها و جنایت های خود و براندازی نظام هستند، ادامه داد: دشمنان می خواهند نقض برجام را توجیه کنند لذا ما باید با تا جان در بدن داریم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم و نگذاریم این نقض برجام را توجیه کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اخیرا برخی از نمایندگان مجلس آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان پایگاه تروریستی معرفی کرده اند، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند نظامی را که همواره در کنار محرومان است را متهم به تروریست کنند در حالی که تمام جنایت های امروز دنیا محصول رژیم جنایتکار آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: حمله کردن به شورای نگهبان و قوه قضاییه از اهداف دشمنان است که برخی ها دارند این اهداف را اجرا می کنند، نباید بگذاریم به استوانه های نظام توهین کنند، این نظام با قدرت و توانی که دارد باقی می ماند.

وی افزود: دشمنان درونی انسان ها بی انگیزگی، ناامیدی، بی نشاطی، تنبلی، بداخلاقی، تنگ نظری و سیاست های انحرافی غلط است که حتی از دشمن بیرونی نیز خطرناک تر است، باید عاقلانه بر فرمان مقام معظم رهبری گوش فرادهیم تا دچار مشکل نشویم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان یار دیرین امام و رهبری بودند که سید حسن نصرالله در نامه تسلیتی که نوشتند گفتند آقای هاشمی برای مقاومت اسلامی لبنان حامی، یاور و تکیه گاهی بزرگ و پدری مهربان بودند و پرچم دار مقاومت اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اذعان داشت: این مرد بزرگ حدود 5 سال در تک سلول با سخت ترین شرایط نمازهای خود را می خواند و در این شرایط قرآن را در ذهن خود فیش برداری و تفسیر کرده است.

وی با بیان اینکه برخی ها در کشور از تفسیر 30 جلد قرآن آقای هاشمی خبر ندارند، افزود: وی ابتدا در حالی که کاغذ و مداد نبوده قرآن را در ذهن خود تفسیر می کند و در ادامه دفاتر 40 برگی را پیدا می کند و این تفاسیر و 3 هزار مدخل قرآنی را می نویسد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: این اقدام آیت الله هاشمی باقیات الصالحات می باشد و تا علم و پژوهش زنده است آقای هاشمی نیز زنده است./880/201/ب2

ارسال نظرات