۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۳۸۱۶
آیت الله رجبی:

معیار وحدت نیروهای انقلابی باید ارزش ها باشد

عضو جامعه مدرسین با بیان این که باید گروه ها بر اساس ارزش های اسلامی پیش بروند، گفت: اگر مصلحت سنجی های غلط پیش بیاید طبیعی است عده ای که به ارزش ها پایبندی دارد تبعا در کنار آنها نخواهند آمد و به جای این که سبب وحدت شود موجب افتراق خواهد شد.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر وحدت و همگرایی نیروهای انقلابی برای حل مشکلات کشور گفت: وقتی که قرآن مؤمنان را توصیه به وحدت می کند و می فرماید شما در لبه پرتگاه بودید و در سایه اعتصام به حبل الله نجات پیدا کردید بدان معنا است که هرچه امت اسلامی بر محور و حفظ ارزش ها همدلی، همگرایی، وحدت و هدف داشته باشند به نفع اسلام و مسلمین است.

وی افزود: اصل وحدت حتی درباره پیروان ادیان الهی هم توصیه شده و قرآن می فرماید که آن ها باید روی مشترکات خود واحد و همدل شوند، سیره اولیای الهی اینگونه بوده که اگر جایی دشمن می خواسته از تفرقه مسلمانان سوء استفاده کند به وحدت روی آوردند و نگذاشتند دشمنان با تفرقه به هدف خود برسند و سوء استفاده کنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: زمانی که حق مسلم امیرالمؤمنین(ع) به ایشان داده نشد وقتی معاویه به همراهی ابن عباس به خدمت حضرت آمدند گفتند که ما حاضریم با شما متحد شویم و حق شما را بگیریم اما حضرت این همکاری را برای احقاق حق خود نپذیرفتند.

وی ادامه داد: وحدت؛ همدلی، همیاری و همکاری توصیه قرآن و روایات و سیره اهل بیت(ع) است، حتی تأکید شده که با حفظ اصول با فرقه های دیگر اتحاد انجام شود، وحدت باید بر اساس ارزش های اسلامی صورت گیرد اگر این معیار باشد همه امت اسلامی می توانند روی ارزش های مشترک خود متحد شوند.

آیت الله رجبی با بیان این که در درون جامعه  جریان های اصولگرا می توانند با یکدیگر روی مشترکات همدلی و همکاری داشته باشند، ابراز داشت: حتی با دیگران اگر دشمن بخواهد از فضا و شرایط شود استفاده کند نسبت به مشترکات با دیگران در حد این که از اصول دفاع شود می توانند با آن ها هم مشترک باشند.

وی با الزامات وحدت نیروهای انقلابی عنوان کرد: یکی از الزامات این است که بنشینند و اصول و ارزش های اساسی را تعیین کنند یعنی همه نیروهای معتقد به انقلاب باید کنار هم بنشینند، از الزامات دیگر پرهیز از این است که تعدادی بنشینند و بقیه را دعوت نکنند و نیاورند و وقتی کار را پیش بردند آن زمان بگویند گروه دیگر بیاید.

استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: این حرکت خود ضد وحدت است، این حرکت ها سبب می شود که گروه های حاضر با گروه هایی که دعوت نشدند افتراق داشته باشند، باید گروه ها بر اساس ارزش های اسلامی پیش بروند.

وی اضافه کرد: اگر مصلحت سنجی های غلط پیش بیاید طبیعی است عده ای که به ارزش ها پایبندی دارد تبعا در کنار آن ها نخواهند آمد و به جای این که سبب وحدت شود موجب افتراق خواهد شد، باید بر اصولی توافق شود که مورد تأکید همه است؛ باید از نقطه شروع با یکدیگر بنشینند و هم فکری کنند و ارزش ها معیار وحدت باشد، اگر ارزش ها معیار نباشد نه تنها سبب وحدت نمی شود بلکه ایجاد افتراق می کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات