۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۸۷۴
معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم مطرح کرد؛

استفاده از استانداردهاي ملي و بين المللي در تدوين سند راهبردي شهرداري

معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم با بيان اين كه تدوين سند راهبردي در شهرداري فرآيند مبتني بر مشاركت عمومي ذي‌نفعان مديريت شهري بوده است خاطرنشان كرد: اين سند بر اساس مطالعات مختلف و انجام بررسي‌هاي تطبيقي گوناگون در ميان شهرهاي داخلي و خارجي البته با لحاظ شرايط بومي خاص شهر مقدس قم به عنوان مركز علمي جهان تشيع تدوين شده است.
شهرداری قم

به گززارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دوره آموزشی تبیین سند راهبردی شهرداری قم به همت اداره آموزش و توانمند سازی اداره کل منابع انسانی شهرداری و با حضور جمعی از اعضای شورای شهر ، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ابتدای این نشست با اشاره به جزئیات سند راهبردی پنج ساله شهرداری اظهار کرد: این برنامه دارای ابعاد بسیار زیادی بوده و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند افق روشن‌تری از آینده را به ما نشان دهد که البته با هر تغییری، می‌بایست این مسیر به راه خود ادامه دهد.

 محسن رنجبر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مستلزم داشتن برنامه از پیش تعیین شده است گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های شهرداری باید نگاه کلی و جامعی نسبت به تمام حوزه‌های مختلف شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی در شهرداری قم فرآیند مبتنی بر مشارکت عمومی ذی‌نفعان مدیریت شهری بوده است خاطرنشان کرد: این سند بر اساس مطالعات مختلف و انجام بررسی‌های تطبیقی گوناگون در میان شهرهای داخلی و خارجی البته با لحاظ شرایط بومی خاص شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی جهان تشیع تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم اضافه کرد: این سند دارای فازهای مختلفی است که برای تدوین آن استانداردهای جهانی  و ملی مورد بررسی قرار گرفته و در این مسیر از مشارکت خبرگان شهری، اساتید دانشگاه‌ها، فعالان، دست اندرکاران و متولیان مدیریت شهری استفاده شده است.

ترکش کارشناس مدیریت راهبردی نیز در بخش دیگری از این نشست در خصوص ضرورت بهره گیری از تفکر راهبردی در مدیریت شهری گفت: مدیریت راهبردی انسجام فعالیت‌های سازمانی در مسیر اهداف تعیین شده را فراهم می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه بدون برخورداری از تفکر راهبردی نمی‌توان انتظار بهره گیری مناسب از منابع سازمانی را داشت بیان کرد: چه بسا کارهایی در سازمان صورت گیرد که ما را مسیر اهداف تعیین شده دور کند پس می‌بایست با استقرار نظام مدیریت راهبردی بستر لازم را برای تفکر نظام یافته و مبتنی بر آینده نگری را در سازمان فراهم کنیم.

بابا اسماعیلی مجری پروژه سند راهبری پنج ساله شهرداری قم نیز در پایان این جلسه با اشاره به توضیحاتی در خصوص روش شناسی تدوین سند راهبردی گفت: سند راهبردی شهرداری قم در فازهای مختلف بر اساس بررسی اسناد قبلی موجود در شهرداری، طرح‌های تدوین شده در حوزه‌های مختلف، دریافت دیدگاه‌های مدیران مختلف، اعضای شورای اسلامی شهر، فعالان عرصه مدیریت شهری، علما و مسوولان استانی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این سند ضمن برخورداری از یک رویکرد راهبردی در هر حوزه با یک نگاه عملیاتی تدوین و در راستای راهبردهای تدوین شده، طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی بخش‌های مختلف نیز در یک افق پنج ساله طراحی شده است./872/د102/ج

ارسال نظرات