۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۰۱۵
امام جمعه اهل سنت زیرکوه:

تهدید گروه های تکفیری در جهان اسلام جدی است

امام جمعه اهل سنت زیرکوه گفت: امروز در هر کجا که حق باشد باطل نیز تلاش می کند و هرکجا که عدالت است نیز بی عدالتی ظهور می کند و این موضوع نشان می دهد تهدید گروه های تکفیری در جهان اسلام جدی است.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی سید مصطفی حسینی، امام جمعه اهل سنت زیرکوه ظهر امروز در همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» که در سالن غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره) با پشتیبانی مردم قدم های مؤثری را برای جهان اسلام برداشتند و امروز ما مدیون رهبری های خردمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه جمع شدن علمای اسلام گرد محور یکتاپرستی و خداپرستی یکی از بهترین عبادت ها است، گفت: در هر کجا که شیعه و سنی دست به دست هم دهند و کنار همدیگر بنشینند و با همدیگر بحث امت اسلامی را مطرح کنند و چاره و راهکاری را بیاندیشند ثواب بسیار بالایی دارد.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه با بیان اینکه کسی که صبح کند اما رفع اهتمام به مشکلات مسلمانان نداشته باشد از مسلمانی خود سودی را نبرده است، افزود: افرادی مانند داعش در زمان پیامبر(ص) بودند که خون به دل پیغمبر می کردند و سعی داشتند جلوی نشر اسلام را بگیرند.

مولوی حسینی تصریح کرد: دشمنان در دنیای اسلام به پیغمبر بی احترامی و هتک حرمت می کنند و بحث اسلام شیعه و سنی را در جهان مطرح می کنند، همان ابولهب ها و ابوجهل هایی که در زمان پیامبر(ص) بودند امروز نیز هستند و مصیبت های زیادی را بر سر اسلام آورده اند.

وی ادامه داد: امروز در هر کجا که حق باشد باطل نیز تلاش می کند و هر کجا که عدالت است نیز بی عدالتی ظهور می کند و این موضوع نشان می دهد تهدید گروه های تکفیری در جهان اسلام جدی است.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه با طرح سؤالی مبنی بر اینکه برخی ها می گویند دشمن به بنده که در فلان شهر هستم چه کاری دارند؟ خاطرنشان کرد: مگر باید به شخص خاصی کار داشته باشند آن ها به دین، اسلام، مذهب، قرآن و قبله ما کار دارند.

مولوی حسینی اظهار کرد: امروز قبله را بر روی مسلمانان بسته اند و دیگر نه شیعه اصفهانی، خراسانی و تهرانی و نه اهل سنت زیرکوه و درمیان می توانند به عربستان بروند، امروز این دشمنان تیغ تیز را آماده کرده اند تا سر مسلمانان را ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز به قرآن، قبله، پیامبر و مقدسات مسلمانان اهانت می کنند، افزود: دشمنان برای اینکه جمهوری اسلامی ایران و رهبران دینی ایران جلودار هستند به طور قطع صدمات زیادی را به آن ها وارد می کنند.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه گفت: آمریکا و استکبار جهانی جلسات عروسی در افغانستان را به عزا تبدیل می کنند و مساجد را منفجر می کنند، آن ها امروز دسترسی به ایران اسلامی ندارند اما می خواهند با القای تفکر شیطانی در بین جوانان اهداف خود را تحمیل کنند.

مولوی حسینی عنوان کرد: افرادی وجود دارند که آب را به آسیاب دشمنان می ریزند و داعش را به جان مسلمانان می اندازند و امروز این روحانیون هستند که باید اسلام را از شر توطئه دشمنان حفظ کنند.

وی با بیان اینکه از خواب خرگوشی بیدار شویم، تصریح کرد: ما روحانیان وظیفه خود را تنها معطوف به روستای خود نکنیم بلکه وظیفه ما فراتر از مرزها است، فکر ما به سمتی باشد که دشمنان آن را هدف قرار داده اند./202/880/ب1

ارسال نظرات