۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۲۳۵
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

اقتصاد مقاومتی تنها در سایه دست یافتن به یک رشد مستمر به دست خواهد آمد

معاون رییس جمهور گفت: امروز میدان نبرد حضور در عرصه های اقتصادی و فعالیت و مجاهدت در امر تولید است و اقتصاد مقاومتی تنها در سایه دست یافتن به یک رشد مستمر به دست خواهد آمد.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در نجف آباد اصفهان، در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر و در سالروز میلاد حضرت زینب(س)، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در شهرک صنعتی نجف آبادحاضر و فاز دوم شرکت صنایع چدن اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نوبخت در این مراسم با تقدیر از فعالان عرصه صنعت به رشد اقتصادی ایران در سال 2017 که از سوی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گزارش شده است، اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی بالای 6درصد اقتصاد ایران به عنوان بزرگترین رشد در منطقه توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گزارش شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز اقتصاد ایران به عنوان 18 اقتصاد بزرگ جهان از منظر نهادهای جهانی معرفی شده است و این موفقیت نه تنها محصول فعالیت دولت که بخش اعظم آن محصول فعالیت صنعتگران و فعالان بخش خصوصی و غیردولتی است که سهمی قابل ملاحظه ای را در توسعه ملی به عهده دارند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد:  امروز میدان نبرد حضور در عرصه های اقتصادی و فعالیت و مجاهدت در امر تولید است و اقتصاد مقاومتی تنها در سایه دست یافتن به یک رشد مستمر به دست خواهد آمد.

وی به رشد ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی اشاره کرد و افزود: تاریخ کشورها نشان داده است که جنگ و آسیب های آن نمی تواند جلوی پیشرفت کشورها را بگیرد و این تحریم ها، تخریب ها آغاز یک راه است و با وجود تمام مشکلات و تحریم هایی که وجود دارد، ایران توانست هه مسائل را پشت سر بگذارد و این قابل تقدیر است.

نوبخت در پایان با تقدیر از صنعتگران این واحد گفت: به عنوان نماینده دولت از شما تشکر می کنم که بدون هیچ ادعایی در این حماسه ملی چنین خوش درخشیدید.

شرکت صنایع چدن اصفهان، در سال 1363 تأسیس و در زمینه تولید قطعات خودروهای سنگین و واحد ریخته گیری فعالیت خود را در فاز 1 آغاز کرد و با وجود نیاز مصرف کنندگان، فاز دو این مجموعه در سال 85 کلنگ زنی شد و به علت وجود تحریم ها عملاً به بهره برداری نرسید و در سال گذشته با برداشته تحریم ها به مرحله تولید رسید./1306/202/ص

ارسال نظرات