۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۸۱۰۳۰
مدير پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم خواستار شد؛

لزوم برخورد با ساختمان‌هاي ناايمن در قم

مدير پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم قوانين موجود در مورد الزام ساختمان‌ها به ايمن‌سازي را كافي دانست و گفت: براي برخورد با ساختمان‌هاي ناايمن به اندازه كافي قانون وجود دارد و شهرداري پيگير اين موضوع است.
نوسازی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علي اكبر رحيمي با اشاره به قوانين موجود در مورد ايمني ساختمان‌ها، افزود: طبق قانون مصوب هيات وزيران در ساختمان‌هايي كه بيش از ۲۵ نفر در شبانه روز در آن تردد دارند بايد تيم‌هاي مديريت بحران تشكيل شود تا در مواقع ضروري واكنش نشان دهند تا دستگاه امدادي خود را به ساختمان برسانند.

وي ادامه داد: در گذشته شوراي شهر قم مصوبه‌اي داشت كه بر اساس آن ساختمان‌هاي داراي چهار سقف و بيشتر بايد نقشه‌هاي پلن اضطراري داشته باشند و حتي در زمان پايان كار بايد گواهي ايمني از سازمان اتش نشاني دريافت كنند.

رحيمي با بيان اينكه در ابتدا سازمان نظام مهندسي با اين مساله موافق نبود، يادآور شد: اكنون اين مشكل برطرف شده است و در ۲-۳ سال اخير اين موضوع به يك موضوع پذيرفته شده تبديل شده است.

وي افزود: سازمان آتش نشاني مصر است كه الزامات قانوني در ساختمان‌هاي عمومي رعايت شود،‌ اما هميشه كساني هستند كه مي‌خواهند قانون را دور بزنند.

مدير پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با بيان اينكه در مورد ايمني ساختمان‌ها به اندازه كافي قانون وجود دارد، يادآور شد: اگر قانون اجرا نمي‌شود تعلل هم از سوي ذي نفعان است و هم سازمان‌هايي كه به دليل كمبود بودجه و كارشناس نمي‌توانند برخورد كنند؛ به عنوان مثال در مورد ساختمان پلاسكو شاهد آن هستيم كه شهرداري چندين نوبت اخطار صادر كرده اما اخطار رافع مسؤوليت نيست./872/د102/ی

ارسال نظرات