۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۸۶۸
قائم مقام شهردار قم خبر داد؛

احداث ۱۴ بوستان شهري در قم

قائم مقام شهردار قم گفت: احداث ۱۴ بوستان شهري در مناطق محروم شهر يكي از طرحهاي سفر رهبر معظم انقلاب به قم بود كه به بهره برداري رسيده اند.
قائم مقام شهردار قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهيم معتمدي با اشاره به پروژه‌هاي سفر رهبر معظم انقلاب در بخش شهرداري، اظهار كرد: در اين بخش ۲۳ پروژه در حوزه‌هاي مختلف عمراني، فرهنگي، خدمات، زيست محيطي احداث شده است.

قائم مقام شهردار قم ادامه داد: براي اجراي پروژه سفر رهبر انقلاب از اعتبارات شهرداري قم ۱۵۰ ميليارد تومان هزينه و ۴۸ ميليارد تومان هم صرف تملكات پروژه‌هاي فضاي سبز شد.

متعمدي افزود: مهمترين پروژه سفر مقام معظم رهبري به قم از اعتبارات شهرداري، پروژه تجهيز ايستگاه‌هاي آتش نشاني شهر بود . ۳۰۰ ميليارد ريال تجهيزات از جمله ۱۲ خودروي مجهز خريداري شده تا شاخص ايمني را در شهر قم ارتقا بدهيم.

وي گفت: يكي ديگر از پروژه‌ها، پروژه ساماندهي ورودي جعفريه است، اين مسير از لحاظ سيما و منظر مشكلاتي را داشت كه با مساعدت دفتر رهبر معظم انقلاب اين مسير ساماندهي، كليه خطوط آب و برق از آن منتقل و مسير بازگشايي شد، در چند روز آينده هم آسفالت نهايي آن انجام مي‌شود.

قائم مقام شهردار قم ادامه داد: در سال ۹۶ عمليات اجرايي تقاطع هم سطح كمربندي امام علي(ع) و بلوار حضرت معصومه(س) آغاز مي‌شود.

معتمدي افزود: شهرداري سال گذشته با صرف ۱۰ ميليارد تومان از اعتبارات خودش و ۶ ميليارد تومان از اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب، دو كمپ زائر را در بوستان فدك و بوستان غدير ايجاد كرد، در اين كمپ ها امكانات خدماتي فراهم شده است.

وي با اشاره به احداث هتل‌هاي جديد در شهر قم، اظهار كرد: قرارداد احداث سه هتل جديد در اين شهر با سرمايه گذاري ۴۸۰ ميليارد تومان امضا شده است كه عمليات احداث اين هتل‌ها در آينده در بلوار پيامبر اعظم(ص) شروع مي‌شود.

قائم مقام شهردار قم ادامه داد: احداث ۱۴ بوستان شهري با مساحت‌هايي از چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع تا ۲۰ هزار مترمربع در مناطق محروم منطقه يك، دو، سه، پنج، ۶ و هشت شهري قم يكي ديگر از پروژه‌هاي سفر رهبر معظم انقلاب در بخش شهرداري بود.

معتمدي افزود: به دنبال اتمام طرح بازگشايي خيابان دروازه ري طي يك تا دو سال آينده هستيم، تملك فاز اول پروژه چهل اختران را انجام داديم و در سال ۹۶ كلنگ صحن امامزاده چهل اختران به زمين مي‌خورد تا در عرض ۱۸ ماه صحن اين امامزاده افتتاح شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: از پروژه‌هاي سفر رهبر انقلاب خريد ۴۰ دستگاه اتوبوس اسكانيا با اعتبار ۲۱ ميليارد تومان بود كه قرارداد آن اجرايي شده است و اين اتوبوس‌ها به مرور وارد شهر مي‌شود، يكي ديگر از پروژه‌هاي سفر مقام معظم رهبري انجام ۱۲۸ هزار تن آسفالت كوچه ها و معابر شهري مناطق محروم و بافت فرسوده شهر قم بود./872/د102/ج

ارسال نظرات