۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۹۷۵
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رفتار سوء مسؤولان روند جامعه‌سازی را دچار اختلال می‌کند

حجت‌الاسلام‌ سالک خروج زندگی مسؤولان از ضوابط و معیارهای نظام اسلامی را عامل انحراف جامعه معرفی کرد.
حجت الاسلام سالک

حجت‌الاسلام‌ احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی به صورت کامل منطبق با آموزه‌های اسلامی است، گفت: اگر رفتار مسؤولان اجرایی نظام جمهوری از چارچوب ضوابط اسلامی خارج شود، آثار بسیار ناگواری در جامعه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که باید به تخلفات مسؤولان به‌ طور جدی برخورد و رسیدگی شود، اظهار داشت: اگر مسؤولی در رفتار خود حدود شرعی و قانونی را رعایت نکرد و به عنوان مثال محو تجمل‌گرایی شد به یقین از لحاظ تفکر دچار انحراف شده و ضرورت دارد نهاد‌های نظارتی با سرعت مقابل او ایستادگی کنند تا جلوی پیامدهای منفی رفتار او گرفته شود.

تفرقه افکنی دشمنان میان مردم و مسؤولان

وی ادامه داد: از سویی دیگر مردم باید نسبت به شیطنت دشمنان در رابطه با خدشه وارد کردن به چهره مسؤولان دارای بصیرت باشند، چراکه اساس کار دشمن ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم و مسؤولان است.

حجت‌الاسلام‌ سالک در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان و حاکمیت باید برای ناکام گذاشتن دشمنان و جامعه‌سازی، رسالت‌هایی را که بر عهده‌شان است بر سیاست‌های ابلاغی نظام اسلامی، به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب خردادماه امسال در دیدار مسؤولان نظام، اولویت‌بندی کارها را بسیار مهم خواندند و گفتند: طبیعی است که هر یک از وزیران محترم مشکلات خود را مهم‌تر بداند و برای جذب منابع بیشتر تلاش کند؛ اما دولت باید با اولویت‌بندی واقعی، حرکت اقتصادی را شتاب دهد.

بر اساس این سخن رهبر معظم انقلاب می‌توان گفت عمل طبق چارچوب آموزه‌های اسلام، اهتمام ورزیدن نسبت به وظایف و گام‌برداری هدفمند مسؤولان می‌تواند راهبردی‌ترین عامل پیشرفت نظام جمهوری اسلامی باشد./841/ت302/س

ارسال نظرات