۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۸۶۴۰۹
استاندار قم:

تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده همه مردم است

استاندار قم گفت: کمیته امداد و واحدهای صنعتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم مشارکت بسیار داشته‌اند و کمیته امداد توانسته ۱۰ هزار مددجو را به عنصر مولد جامعه تبدیل کند.
سید مهدی صادقی، استاندار قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به‌ ضرورت توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تحقق این مهم برعهده همه آحاد ملت است و باید در این راستا به اقتصاد مقاومتی که دو رکن مهم در این زمینه به شمار می‌رود توجه شود.

وی با بیان اینکه در قم اقدامات خوبی در زمینه اشتغال‌زایی صورت گرفته است، افزود: با این‌ وجود نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به نقطه مطلوب هستیم همچنین باید اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی کنیم تا به نتایج مطلوبی دست‌یابیم.

استاندار قم با تأکید براینکه مردم تمایل نگرشی به مقوله اقتصاد مقاومتی دارند تصریح کرد: کمیته امداد و واحدهای صنعتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان مشارکت بسیار داشته‌اند، و کمیته امداد توانسته 10 هزار مددجو خود را به عنصر مولد جامعه تبدیل کند.

وی اقدامات انجام‌ شده در زمینه‌های کشاورزی و عمرانی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: 6 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبیاری تحت‌فشار دارند که بهره‌وری خوبی در زمینهٔ کشاورزی به شمار می‌رود، همچنین خط B مترو را به تصویب شورای عالی ترافیک رساندیم که گام بزرگی در تسهیل روند ترافیکی است.

صادقی بابیان اینکه روند کار در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی سرعت لازم و کافی را ندارد عنوان کرد: در تلاشیم تا بعد فرنگی اقتصاد مقاومتی را در جامعه تقویت کنیم تا به این وسیله بتوانیم مشکلات موجود را به‌آسانی حل کنیم.

وی با اشاره به اتصال راه‌آهن سلفچگان به خط سراسری ادامه داد: سلفچگان به‌عنوان بندر خشک مهم کشور در مسیر اصلی تردد کشور بوده و قرار است در سال 96 راه‌آهن در این منطقه احداث شود.

استاندار قم با بیان اینکه قم از ظرفیت گردشگری ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: گردشگری به‌عنوان یک صنعت می‌تواند زمینه ایجاد 9 شغل را فراهم ‌کند، بنابراین محوری‌ترین اصل برای رسانیدن قم به شهری فرا اقتصادی به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتصال منطقه گمرک و اجرای پایه بودن ایستگاه در قم دو موضوع مهم است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده در سال‌های آتی محقق شده و بر ظرفیت اقتصادی این استان بیافزاید./872/د102/ی

ارسال نظرات