۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۶۹۳

بدهی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم

شهردار قم بدهی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی را مانعی برای رشد و توسعه شهر مقدس قم عنوان کرد.
آیت الله حائری شیرازی سقائیان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائيان‌نژاد در ديدار با آيت‌الله حائري شيرازي، با اشاره به بدهي هزار و ۶۰۰ ميليارد توماني شهرداري قم، اظهار كرد: اين بدهي موجب شده بود كه به راحتي نتوانيم براي حركت براي رشد و توسعه قم فكر كنيم و برنامه‌ريزي داشته باشيم.

شهردار قم با اشاره به مذاكرات انجام شده با بانك‌هاي طلبكار شهرداري براي تهاتر بدهي‌ها، تصريح كرد: با حمايت نمايندگان مجلس و علما و مراجع تقليد توانستيم قريب به ۹۰۰ ميليارد تومان از اين بدهي‌ را تهاتر كنيم.

سقائيان‌نژاد بدهي دولت به شهرداري قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود تمام مشكلاتي كه دولت در حوزه مالي دارد، با حمايت نمايندگان مجلس و رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديران و مسئولان استان توانستيم تخصيص اين بدهي را بگيريم كه اين خود حركت بسيار بزرگي براي رفع مشكلات شهرداري بود.

وي با اشاره به تقويت تشكيلات شهرداري قم، گفت: برنامه و خط‌كش راه نداشتيم و در سال ۹۵ قم ۱۴۰۰ با كمك حوزه و دانشگاه تدوين شد و بر طبق اين برنامه بودجه سال ۹۶ نيز تدوين و به شورا ارائه شد.

شهردار قم گفت: برنامه‌محور شدن شهرداري جلوي بسياري از دوباره كاري‌ها را مي‌گيرد و هزينه‌ها را كاهش خواهد داد كه اين كمك به رشد و پيشرفت قم‌ مي‌كند.

سقائيان‌نژاد با اشاره به بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ ميلياردي شهرداري در سال ۹۶ گفت: اين بودجه ۶۴ درصد افزايش نسبت به سال ۹۵ به صورت واقع‌بينانه تدوين شده كه ۵۰۰ ميليون يورو فاينانس روسيه و چين براي مترو نيز به آن اضافه خواهد شد.

وي با اشاره به اولويت‌هاي شهرداري در سال ۹۵ گفت: راس تمام اين اولويت‌ها اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام بود كه مشكلات متعددي براي شهروندان ايجاد كرده بود و توانستيم در اين زمينه تا حدود زيادي موفق باشيم.

شهردار قم با بيان اينكه در سال گذشته حدود ۳۳۰ هكتار به فضاي سبز شهر اضافه شد، بيان كرد: سال گذشته بيش از ۴۵۰ هزار اصله درخت مثمر و غير مثمر كاشته شد.

سقائيان‌نژاد با اشاره به پروژه‌هاي حمل و نقل شهري، گفت: به دنبال اين هستيم كه جنبه توريستي منوريل را تقويت كرده و آن را تا ميدان مطهري تكميل كنيم./872/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات