۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۹۱۹۲۶
آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛

ضرورت رعایت مسائل شرعی در رسانه ملی

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در رسانه ملی گفت: مسائل شرعی و عدم پخش موسیقی های غیرشرعی و مبتذل در برنامه های تلویزیونی رعایت شود.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز پیش از ظهر امروز، در دیدار با مدیران و عوامل شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اهمیت خدمات تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی عنوان کرد: پس از انجام کارهای فرهنگی به سوی راه اندازی دانشگاه امیر المومنین (ع) پیش رفتیم که در ابتدا دانشکده و سپس به موسسه آموزش عالی و در نهایت به دانشگاه ارتقاء یافت؛ مبارزه با افکار و اهداف پلید وهابیت از جمله اهداف تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) بود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در آستانه تأسیس زائرسرایی در کربلا هستیم، عنوان داشت: مرحله واگذاری زمین صورت گرفته است و کارهای مقدماتی در حال انجام شدن است. 

وی با اشاره به اهمیت پاسخگوئی به شبهات اشاره و تصریح کردند: همیشه پاسخگویی به شبهات به وضوح و شفافیت خود سؤال نیست؛ بنابراین پاسخگوئی را نمی توان از طریق کانال های ماهواره‌ای به طور مستقیم انجام داد و برای این کار تمهیدات دیگری همچون سایت های مجازی و یا صندوق های پاسخ به شبهات در مساجد، مدارس و دانشگاه ها اندیشیده شد که البته این کار در روند اجرایی قرار دارد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه هیأت پاسخگویی به شبهات عمده مسأله مهم در راه اندازی سایت است، اظهار داشت: چنین اقدامی نیازمند هیأت متخصص و فعال است که اهل علم و فضل آمادگی خود را اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان توصیه هایی جهت ارتقا سطح کیفی برنامه های شبکه الاهواز خاطرنشان کرد: باید به مسائل شرعی اهمیت بیشتری داده شود؛ زیرا چنین امری حتی در شبکه های ملی «همچون عدم رعایت اختلاط زن و مرد» به درستی رعایت نمی‌ شود و باید در این باره تاکیدها و اقدامات مؤثر و جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: موسیقی غیرمشروع نباید در برنامه های تلویزیونی مورد استفاده قرار گیرد و حد و مرزها باید رعایت شود و تنها استفاده از آلات و الحان مشروع بلامانع است.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: باید جنبه های محلی و عشایری رسوم مردم اهواز حفظ  شود تا احساس کنند این شبکه تریبون آنها است و این اقدام از وظایف ما و در عین حال از نقاط قوت شبکه محسوب می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مخاطب شبکه الاهواز در وهله اول مردم اهواز هستند، گفت: در مباحث اعتقادی و سیاسی پیشرفت خوبی داشته ایم و همین طور نیز باید در بحث فرهنگی قادر به جذب مردم باشیم و شبکه را به یک پایگاه فرهنگی برای مردم اهواز به ویژه عشایر تبدیل کنیم که در این راستا باید از پتانسیل بومی اهواز استفاده کرد.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن و احترام فرهنگ عشایر عرب فراموش نشود چرا که از نقاط قوت شبکه محسوب می شود؛ انعکاس آداب و سنن فرهنگ مردم و نقل سخنرانی هایی از علما و خطبا در شبکه الاهواز  بسیار مهم است./9456/پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات