۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۹۹۸۶۶
۸ خردادماه؛

نمایشگاه قرآن کریم با شعار قرآن، اخلاق و زندگی برپا می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن کریم ۸ خرداد با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار خواهد کرد.
محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست خبری نمایشگاه قرآن که در دبیرخانه شورای عمومی برگزار شد، گفت: امسال نمایشگاه قرآن کریم کار خود را با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در برپایی نمایشگاه قرآن کریم بالغ بر 50 سازمان‌، نهاد یا موسسات قرآنی با ما همکاری داشتند که آن را منحصربه فرد کرده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن شامل دو بخش محتوایی و اجرایی است، عنوان کرد: 18 کمیته اجرایی و 20 کمیته محتوایی برنامه‌های نمایشگاه قرآن را پوشش خواهند داد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه در بیست‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش هنری گسترش یافته است، ابراز کرد: امسال در نمایشگاه قرآن کریم از 20 انیمیشن قرآنی و فیلم مستند پروفسور ایزودسو که درباره قرآن تحقیقاتی را داشته است، رونمایی می‌شود.

وی درباره برپایی نمایشگاه قرآن کریم در سایر استان‌های کشور، اظهار داشت: در استان‌های دیگر همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح جشن رمضان برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه قرآن و تقدیر از خادمان قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: 4 بازارچه با عناوین حجاب و عفاف، محصولات قرآنی، مکتوبات و نرم‌افزار در مصلای امام خمینی(ره) دایر می‌شود.

حجت‌الاسلام حشمتی درباره زمان برگزاری افتتاحیه نمایشگاه قرآن، گفت: روز 8 خرداد مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

وی دباره پذیرایی از روزه‌داران بازدیدکننده نمایشگاه عنوان کرد: سفره‌های افطاری مختصری برای روزه‌داران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام حشمتی درباره توزیع یارانه فعالیت‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو میلیارد تومان یارانه برای فعالان قرآن اختصاص داده شده که از محصولات قرآنی نمایشگاه استفاده کنند./202/807/ب1

ارسال نظرات