۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۰۰۳۷۱
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد؛

حرم احمدبن‌موسی، میزبان نهمین نمایشگاه قرآن فارس

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نهمین نمایشگاه قرآن فارس در ایام رمضان طی روزهای ۱۱ تا ۱۹ خردادماه جاری در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز سوم خردادماه در جمع خبرنگاران از میزبانی حرم شاهچراغ(ع) برای نهمین نمایشگاه قرآنی فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ایام رمضان طی روزهای ۱۱ تا ۱۹ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، در حوزه‌های مختلف هنری، محافل، نشست‌های علمی، جلسات تدبر در قرآن، تئاترهای خیابانی و غیره برنامه‌های مختلف به‌ همت هنرمندان، قرآن‌پژوهان، قاریان، حافظان و قرآن‌دوستان برگزار خواهد شد.

مریدی با بیان اینكه تمام این برنامه‌ها و نمایشگاه قرآن در قالب جشن رمضان برگزار می شود، افزود: جشن رمضان در تمام نقاط استان فارس برگزار می‌شود اما این برنامه به‌صورت 10 روزه در هر كدام از شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و ممكن است بازه 10 روزه همه شهرستان‌ها یكسان نباشد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اجرای ۲۰ شب شعر مذهبی ویژه ایام رمضان را از دیگر برنامه‌های این جشن عنوان كرد و گفت: در شب‌های قدر نیز دو مراسم مشق شب قدر ویژه كتابت آیات وحی با حضور خوشنویسان و هنرمندان برجسته كشوری و استانی را در استان فارس برگزار خواهیم كرد.

وی یادآور شد كه علاوه بر این‌ها اكران فیلم های مذهبی و قرآنی را در ایام رمضان در دستور كار خود قرار داده‌ایم و بنا داریم یا با همكاری شهرداری قبل از افطار، این كار را در بوستان‌های شیراز و یا اینكه با همكاری حوزه هنری، این فیلم‌ها را قبل از نمایش فیلم‌های بلند در سینماها به نمایش بگذاریم.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارك رمضان و در طی برگزاری این جشن ۵۰ محفل انس با قرآن، ۱۰۰ نشست تفسیر و تدبر در قرآن كریم، ۳۰ نشست علمی قرآنی، حدود ۱۵ كارگاه و ورك شاپ هنری و ۵۰ اجرای هنرهای نمایشی خیابانی و كودكان برگزار خواهیم كرد./825/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات