۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۱۷۰۰
صالحی امیری:

قرآن عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و بداخلاقی های امروز، می تواند زمانی انجام شود که فرهنگ اخلاقی برآمده از قرآن در تمام سطوح شکل بگیرد.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوشنبه هشتم خردادماه در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران، گفت: قرآن کریم آینه تمام نمای فضایل و اخلاق عملی است و از طریق آن می توان مولفه های سبک ایرانی اسلامی را در سایه اخلاق در جامعه جاری کرد. 

وی افزود: اخلاق گمشده جامعه امروزی ایران است و در روزگار کنونی اخلاق مداری باید در تمام وجوه جامعه تسری پیدا کند، زیرا جامعه بدون اخلاق به جایی نمی رسد. 

صالحی امیری تاکید کرد: قطعا با ترویج اخلاق می توان حتی آسیب های اجتماعی را بر طرف کرد. 

وی با آسیب شناسی عدول اخلاق در جامعه، ابراز داشت: متاسفانه افول اخلاق کاری کرده است که در تمام وجوه جامعه شاهد کاستی شده ایم. قطعا صداقت، شفافیت، پرهیز از تهمت و انگ زنی می تواند با بهره گیری از اخلاق قرآنی جامعه را درست کرد. 

وی بیان داشت: نیاز جامعه امروز نیازمند گفت‌وگو است و قرآن نیز به این اصل مهم تاکید داشته است. اگر حقوق تمامی فرهنگ ها را بپذیریم، قطعا می توان یک گفتمان صحیح را در جامعه جاری کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم خواندن فرهنگ و اخلاق قرآنی، ابراز داشت: باید فرهنگ شنیدن را افزون بر گفت‌وگو در جامعه ایجاد کنیم. امروز جامعه می تواند با فرهنگ و مبانی اخلاقی و قرآنی دوباره بازیابی شود، زیرا سبک ایرانی اسلامی نیز برآمده از همین فرهنگ قرآنی است. 

وی با تاکید بر گفتمان سازی در جامعه، اذعان داشت: باید گفتمان جدید اخلاقی قرآنی از سطح خرد به کلان و کل جامعه حرکت کند تا تمام جامعه ایرانی از آن بهره مند شود. 

صالحی امیری تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و بداخلاقی های امروز، می تواند زمانی شکل بگیرد که فرهنگ اخلاقی برآمده از قرآن در تمام سطوح شکل بگیرد. بدون شک وقتی اخلاق در راس امور قرار بگیرد مردم نیز اخلاق مدار می شود. 

وی با مهم خواندن ظرفیت حوزه های علمیه، گفت: امروز باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کنیم تا اخلاق قرآنی را بیش از پیش در جامعه توسعه دهیم، هرچند در این بین نهادهای مختلف دینی دیگر نیز می توانند کمک رسان باشند. 

صالحی امیری در پایان گفت: باید پیام نمایشگاه امسال که قرآن، اخلاق، زندگی است را در کل کشور به عنوان یک پیام اصلی توسعه دهیم./201/856/ب1

ارسال نظرات