۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۰۱۸۸۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حرم رضوی برپا می شود

سرابی از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حرم رضوی و در سالن نمایشگاه های آستان قدس رضوی خبر داد.
سعید سرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ظهر امروز 9 خرداد که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: همه ساله مقارن با ایام ماه مبارک رمضان در استان عطر برنامه های قرآنی به مشام علاقه مندان به قرآن و اهل بیت(ع) می رسد.

وی ادامه داد: امسال مقارن با ایام ماه مبارک رمضان فعالیت های گسترده ای برنامه ریزی شده است که مهمترین این برنامه ها نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ازجمله برنامه هایی که برای نخستین بار در نمایشگاه دوازدهم پیش بینی شده است می توان به برگزاری 10 نمایشگاه قرآن در شهرستان های استان در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

سرابی ادامه داد: شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور، گناباد، قوچان، درگز، خواف، تربت جام و سرخس در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه های قرآن و عترت برگزار می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه به بیان نقاط قوت دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد پرداخت و گفت: مشهد طولانی ترین تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن را بعد از تهران دارد و دارای تجربه ای 12 ساله است که استان های دیگر ندارند.

وی افزود: تقارن برگزاری نمایشگاه با سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است و این موضوع از امتیازات ویژه نمایشگاه دوازدهم و از جمله دیگر نقاط قوت آن است.

سرابی ادامه داد: با توجه به فعالیت های پژوهشی صورت گرفته درباره زمان برگزاری نمایشگاه قرآن، بهترین زمان برگزاری همان نیمه اول ماه مبارک رمضان است و امسال این نمایشگاه 13 تا 20 خرداد مصادف با 8 تا 15 ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به همزمانی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با نمایشگاه تهران و از طرفی همزمانی آن با امتحانات خرداد، گفت: در عین حال مناسب ترین زمان برگزاری همین ایام نیمه اول ماه مبارک رمضان از سوی ارزیابان نمایشگاه تشخیص داده شد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه دوازدهم در حرم رضوی و در سالن نمایشگاه های آستان قدس رضوی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت حضور زائران در این مکان و  تجربه برگزاری برنامه های قرآنی در حرم، امسال قرار بر این شد که نمایشگاه دوازدهم در این مکان معنوی برپا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر کیفی بخشی نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل، گفت: با توجه به اینکه این موضوع در اولویت و مورد توجه است در همین راستا بخش های تکراری از نمایشگاه امسال حذف می شود و به جای آن بخش هایی که تنوع و قابلیت های بیشتری دارند جایگزین می شوند.

سرابی درباره بودجه نمایشگاه دوازدهم قرآن و عترت مشهد، ابراز کرد: پیشنهاد ما برای نمایشگاه امسال سه برابر نسبت به سال قبل بوده است که محقق نمی شود و در عین حال 30 درصد بودجه امسال نسبت به سال قبل افزایش می یابد./202/934/ب1

ارسال نظرات