۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۶۶۷
سرپرست سازمان قطار شهري قم خبرداد؛

حفاري خط دوم مترو قم امسال آغاز مي‌شود

سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: تمام تلاش مديريت شهري بر اين است كه در سال ۹۶ حفاري خط B متروي قم آغاز شود
قاری قرآن معاون شهردارد قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عليرضا قاري‌قرآن با اشاره به روند پيگيري آغاز حفاري خط دوم مترو قم، اظهار كرد: شهرداري در حال انجام مراحل اداري و گرفتن مجوز ماده ۶۹ با هماهنگي منابع طبيعي است تا شرايط محل دپوي خط B متروي قم روشن شود.

سرپرست سازمان قطار شهري قم با بيان اينكه دمونتاژ دستگاه حفار مكانيزه در ميدان وليعصر(عج) در حال انجام است، افزود: پس از خارج كردن دستگاه حفاري مترو از ميدان ولي‌عصر(عج)، دستگاه به محل دپو منتقل مي‌شود كه اين كار خود به دو تا سه ماه زمان نياز دارد.

قاري قرآن با تاكيد بر اينكه مطالعات خط B متروي قم در حال انجام است، گفت: پس از مشخص شدن پروفيل مسير، مقدمات اجراي شفت آغاز مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه تمام تلاش ما بر اين است كه در سال ۹۶ حفاري خط B متروي قم آغاز شود، افزود: اين پروژه همچنين به انتخاب پيمانكار و تكميل مطالعات هم نياز دارد كه مقدمات آن در حال انجام است.

سرپرست سازمان قطار شهري قم يكي از مشكلات اجراي خط دوم مترو قم را تداخل مسير آن با منوريل در شوراي عالي ترافيك عنوان كرد و گفت: از آن‌جا كه خط B متروي قم براي گرفتن فاينانس نياز به مصوبه شوراي اقتصاد و به تبع آن مصوبه شوراي ترافيك دارد، اين موضوع براي خط دوم مترو مشكل‌ساز شده بود اما اين مشكل با كار كارشناسي و توضيحاتي كه مديران استان در جلسه‌ها مطرح كردند، حل شد.

قاري قرآن با اشاره به اين‌كه تثبيت مصوبه خط B متروي قم و توقف منوريل تا ميدان شهيد مطهري در كميته فني شوراي عالي ترافيك كشور انجام شده است، گفت: مطابق اين مصوبه جديد شوراي‌عالي ترافيك خط B متروي قم كه به دليل وجود منوريل دچار خدشه شده بود، در محور قبل ادامه پيدا خواهد كرد و منوريل در ميدان مطهري متوقف مي‌شود./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات