۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۰۳۹۷۷
حجت الاسلام دارستانی:

حجت الاسلام تقوی لایق شهادت بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای حادثه تهران مظلومانه و با زبان روزه به شهادت رسیدند، گفت: حجت الاسلام تقوی مدیر عامل سابق خبرگزاری ایکنا لایق شهادت بود و اگر شهید نمی‌شد حیف بود.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی استاد اخلاق، پنجشنبه شب در هیات مکتب الزهرا(س)، گفت:  تبیین نظام تربیتی والدین شهدا در عصر کنونی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: برخی از والدین شهدا اذعان دارند که ما فرزندانمان را تربیت نکردیم بلکه آنان بودند که ما را در سیطره تربیتی خود قرار دادند. سیره عملی و رفتاری شهدا قانون اساسی ما به شمار می‌رود اگر امروز مردم و مسؤولان براساس سیره شهدا رفتار کنند بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه روز جمعه پس از فریضه نماز جمعه ابدان مطهر شهدای مظلوم تروریستی که با زبان روزه به شهادت رسیدند تشییع خواهد شد، ابراز کرد: حجت الاسلام تقوی مدیر عامل سابق خبرگزاری ایکنا از بستگان نزدیک بنده بودند بنده با جرات می‌گویم که لایق شهادت بود اگر او شهید نمی‌شد حیف بود. این حوادث برای کسانی که مدافعان حرم را مورد سرزنش قرار می‌دادند تلنگری بود تا مظلومیت مدافعان ثابت شود.

استاد اخلاق درباره اینکه خداوند به انسان گناهکار حق توبه داد تا او از راه رفته خود بازگردد، ابراز کرد: انسان هرگز حق ندارد از رحمت الهی ناامید شود یاس و ناامیدی از بدترین گناهان به شمار می‌رود. توبه دفع کننده خطر گناه است پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر آن قدر گناه کنید که به آسمان برسد آنگاه پشیمان شوید، خدا توبه شما را می‌پذیرد.

وی با تاکید براینکه انسان قبل از آنکه پلیدی گناه بر قلبش متراکم و اثر گذار شود باید با توبه آن را بزداید، گفت: انسان باید قبل از بیمار شدن قلب و یا فرارسیدن مرگش سریع توبه کند.

حجت الاسلام دارستانی در پایان خاطرنشان کرد: رمضان ماه رحمت و مغفرت است بی شک توبه بهترین کاری است که یک انسان در هر شرایطی می‌تواند انجام دهد چرا که توبه چیزی جز رفع نقص، هجرت بدی و حرکت به سوی خیر و نیکی نیست. توبه حرکت انسان از آلودگی به سوی پاکی است بنابراین ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه است./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات